اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هشتمین جلسه شورای اداری استان قم عنوان شد

جلوگیری از افزایش قیمت‌ها در آستانه نوروز

خبرگزاری فارس: هشتمین جلسه شورای اداری استان قم در سال جاری با حضور استاندار، مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد.

جلوگیری از افزایش قیمت‌ها در آستانه نوروز

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، استاندار قم در این جلسه که شنبه شب در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد، با بیان اینکه اقدامات لازم برای تامین اقلام مورد نیاز مردم برای ایام نوروز صورت گرفته است،‌ تصریح کرد: میوه و مواد پروتئینی لازم تهیه شده است اما در کنار این، باید نظارت و کنترل بر بازار افزایش پیدا کند.

وی تاکید کرد: باید مراقب بود تا یک عده سود جو از برخی از فضاهای کاذب استفاده نکنند تا نرخ کالاها را افزایش دهند.

حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور با بیان اینکه قیمت کالاها و خدمات عمومی نباید افزایش پیدا کند، اظهار داشت: باید نظارت جدی بر بازار انجام گیرد و در همین راستا باید ایجاد نمایشگاه عرضه مستقیم کالا به صورت متعدد و پراکنده در نقاط مختلف شهر در دستور کار باشد.

استاندار قم با اشاره به سفرهای خود به بخش‌های استان و همچنین بازدید از مناطق محروم شهر قم گفت: این بازدید‌ها هم برای مدیران و هم برای رفع نواقص شهری و مشکلات مناطق بسیار مفید بوده است.

وی با بیان اینکه این بازدید‌ها مصوباتی نیز داشته است، خاطرنشان کرد: مدیران باید با جدیت پیگیر اجرای این مصوبات باشند تا تمام مصوبات طبق برنامه زمان‌بندی اجرایی شود.

موسی‌پور با اشاره به اینکه به پایان سال مالی نزدیک می‌شویم، خواستار تسریع در جذب اعتبارات دستگاه‌ها شد و ابراز داشت: اعتبارات از هم‌اکنون جذب شود تا هزینه‌کرد آن‌ها به درستی و صحت انجام شود.

وی بر بازدید مدیران دستگاه‌های اجرایی از پروژه‌های عمرانی تاکید کرد و یادآور شد: مدیران دستگاه‌ها باید به طور مستمر از پروژه‌ها بازدید کنند زیرا این بازدید‌ها می‌تواند بسیاری از نواقص را رفع کند و به اجرای کار سرعت بیشتری دهد و از هزینه‌های اضافی جلوگیری کند.

استاندار قم با بیان اینکه مدیران دستگاه‌ها باید مشکلات پروژه‌ها را به معاونت عمرانی استانداری منعکس کنند، خاطرنشان کرد: قابل توجیه نیست پروژه‌ای به دلیل مشکلی معطل بماند ولی آن مشکل به موقع انعکاس نیافته باشد.

وی همچنین بر انتخاب پیمانکاران قوی برای اجرای پروژه‌ها تاکید کرد و گفت: هر کجا پیمانکار قوی انتخاب شده است پروژه با سرعت و با کیفیت خوب پیش می‌رود و هر کجا پیمانکار ضعیف بوده است پروژه‌ها با مشکلات متعدد مواجه شده‌اند.

موسی‌پور با بیان اینکه پیمانکاران ضعیف باید از چرخه حضور در مناقصات بیرون روند، تصریح کرد:‌ مکانیزم مناقصه باید به گونه‌ای برگزار شود تا دستگاه‌های اجرایی بتوانند پیمانکار ضعیف را کنار بزنند و دستگاه‌های نظارتی هم در این زمینه همکاری کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه قانون فرصت‌هایی را برای بهبود وضعیت کارمندان پیش‌بینی کرده است، ابراز داشت: ظرفیت‌هایی قانون برای افزایش حقوق و مزایای قشر کارمند دارد که مدیران باید از این فرصت‌ها و ظرفیت‌های قانونی استفاده کنند.

استاندار قم ارتقا شغلی را از جمله این فرصت‌ها ذکر کرد و افزود: آنچه قانون پیش‌بینی کرده است هر دستگاه‌ می‌تواند در قالب قوانین استخدامی تعدادی از کارمندان را ارتقا و حقوقشان را افزایش دهد زیرا هر چه رضایتمندی کارمند بیشتر شود انگیزه‌اش برای کار بیشتر خواهد شد.

وی تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی را نیز مورد تاکید قرار داد و ابراز داشت: ظرفیتی ایجاد شده و لازم است مدیران دستگاه‌ها با هماهنگی معاون توسعه استانداری آن را پیگیری کنند.

موسی‌پور در بخش دیگری از سخنان خود قدرت و قوت نظام را در حمایت‌های مردمی و رضایت‌مندی مردم دانست و گفت: دین ما هم به ما این راه را نشان داده است که اگر رضایت خدا را می‌طلبید به دنبال رضایت خلق خدا باشید.

وی با بیان اینکه وظیفه ما این است که در دستگاه‌های اجرایی هر چه می‌توانیم در زمینه تسهیل و تسریع امور تلاش کنیم،‌ خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی فرایند‌های اضافی را در فعالیت‌ها و ارائه خدمات به مردم حذف کنند زیرا این امر موجب افزایش رضایت مردم خواهد شد.

استاندار قم افزود: از مدیرانی که فرایند‌های زائد را در ارائه خدمات به مردم کاهش دهند تقدیر می‌کنیم.

وی خواستار برخورد خوب کارکنان دستگاه‌های اجرایی با ارباب رجوع و قانع کردن مردم با برخوردی مناسب شد و گفت: اگر کاری را که می‌توانید الان انجام بدهید ده دقیقه دیگر انجام بدهید این گناه است چه رسد به اینکه کاری چند روز بماند.

موسی‌پور در پایان از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست زیر مجموعه‌های خود را در رابطه با برخورد مناسب با ارباب رجوع توجیه کنند.

انتهای پیام/و۱۰

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول