اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قوچان در مجلس:

اصولگرایان باید در عمل به وحدت معتقد باشند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی گفت: برای تحقق وحدت، اصولگرایان باید در عمل به وحدت اعتقاد داشته باشند.

اصولگرایان باید در عمل به وحدت معتقد باشند

نصرالله کمالیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در ارتباط با وحدت اصولگرایان در خراسان‌رضوی اظهار داشت: وحدت حداکثری در شهرهای کوچک بدون مسئله و مشکل محقق می‌شود اما این شهرهای بزرگ هستند که به دلیل تعدد افراد و وجود فاصله‌های زیاد فکری و اندیشه‌ای وحدت حداکثری در آنها با مشکلاتی رو‌ به ‌رو است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به این مطلب که تحقق وحدت به نفع کل شاخه‌های اصولگرایی است، افزود: سهم‌خواهی، قدرت‌خواهی و سودجویی از جمله مواردی است که در روند تحقق وحدت ایجاد خلل و تفرقه کرده و از تحقق وحدت حداکثری ممانعت به عمل می‌آورد.

وی سهم‌خواهی را بزرگ‌‌ترین آفت وحدت اصولگرایان عنوان کرد و ادامه داد: وجود اطلاعات نادرست و نبود دقت و توجه در گمانه‌های صحیح اجتماعی در زمینه طرفداران طیف‌های مختلف اصولگرایی، سبب ایجاد توهماتی می‌‌‌شود که منجر به سهم‌خواهی و ضربه زدن به جریان وحدت می‌شود.

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی ارائه لیست‌های جداگانه را از دیگر عوامل ایجاد تفرقه و مانع تحقق وحدت اصولگرایان ارزیابی کرد و اظهار داشت: ارائه لیست‌های انتخاباتی جداگانه هر جبهه و طیف اصولگرا سبب ایجاد تفرقه و در نهایت ضربه زدن به ساختار اصولگرایی در کشور و هم‌چنین توفیق اصولگرایان در جریان انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی می‌شود.

وی با تاکید بر عامل خودپسندی به عنوان دیگر عامل مخرب در جریان وحدت اصولگرایان اظهار داشت: اینکه گروهی خود و نظرات و اعتقادات خود را بر دیگران ارجح بدانند و بیش از دیگران قبول داشته باشند سبب خودپسندی و یکی از عوامل ایجاد اختلاف میان گروه‌های اصولگرایی است.

کمالیان با بیان این مطلب که اتحاد عملی با اتحاد تنها در حد گفتار متفاوت است، ادامه داد: تحقق وحدت باید به صورت اعتقادی و قلبی میان طیف‌های اصولگرایی جریان داشته باشد و تنها صحبت از اتحاد و مزایای وجود وحدت بدون سعی عملی نمی‌تواند در تحقق این امر اثرگذار باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: برداشت طیف‌های مختلف اصولگرایی از وحدت یک‌سان است اما اینکه چه کسانی به چه نحوی آن را انتشار دهند، سبب ایجاد موج خوب یا بد در میان قشرهای مختلف مردم می‌شود، بنابراین شناخت صحیح از فضای جامعه و اظهارنظر صحیح، از عوامل تسریع‌ کننده رسیدن به جریان وحدت اصولگرایان است.

وی با اشاره به اهمیت انتخاب نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، در ارتباط با ویژگی‌های نمایندگان مجلس اظهار داشت: فرد برای کاندید شدن علاوه بر شرایط قانونی، باید مورد وثوق مردم باشد زیرا در این صورت بهتر می‌تواند مردم را به مشارکت دعوت کند.

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هم‌چنین نماینده مجلس ضمن دارا بودن تجربه و تخصص لازم برای امر نظارت و وضع قوانین، باید بصیرت لازم برای تشخیص جریانات مختلف موجود در اجتماع را نیز داشته باشد.

کمالیان در ارتباط با انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی از حیث حضور مردمی اظهار داشت: دشمنان و کشورهای خارجی به اینکه چه کسی وارد مجلس می‌شود توجه نمی‌کنند بلکه بیشترین توجه آنها به میزان رأی و مشارکت مردم بوده و چنا‌ن‌چه میزان مشارکت مردم در ایران کم شود خیلی‌ها به این مملکت چشم طمع می‌دوزند و شروع به دمیدن روح ناامیدی می‌کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به سابقه ملت ایران در حضور پرشور و در صحنه تمام ادوار انتخابات، گفت: در این دوره حساس جمهوری اسلامی ایران با توجه به مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای حضور در انتخابات و حفاظت از انقلاب اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی ادامه داد: خوشبختانه مردم ایران همواره از انگیزه و شور خوبی در هنگام انتخابات برخوردارند و این دوره از انتخابات نیز با حضور حداکثری و گسترده مردم پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/م10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول