اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دفتر صنایع تبدیلی و تکمیلی وزارت جهاد کشاورزی:

73 طرح صنایع کشاورزی کشور در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون دفتر صنایع تبدیلی و تکمیلی وزارت جهاد کشاورزی از افتتاح 73 طرح صنایع کشاورزی کشور در دهه فجر انقلاب اسلامی امسال خبر داد.

73 طرح صنایع کشاورزی کشور در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی کشور مستقر در کرج، چنگیز اسفندیاری اظهار کرد: بهره‌برداری از این تعداد طرح در 21 استان کشور، با سرمایه‌گذاری 914 میلیارد و 984 میلیون ریال، 577 هزار تن مواد خام کشاورزی جذب و حدود یک هزار و 22 نفر اشتغال به دنبال داشته است‌.

وی افزود: 622 میلیارد و 162 میلیون ریال این میزان سرمایه‌گذاری توسط صاحبان صنایع کشاورزی و مابقی از طریق ارائه تسهیلات بانکی بوده است‌.

اسفندیاری اضافه کرد: 24 مورد دیگر نیز مربوط به صنایع تبدیلی محصولات دامی و شیلاتی است که زمینه جذب بیش از 368 هزار تن مواد خام کشاورزی که عمدتا در زمینه خوراک آماده دام و طیور، فرآورده‌های لبنی، کشتارگاه دام سبک و سنگین و طیور، بسته‌بندی گوشت قرمز، تولید و بسته‌بندی عسل و ماهی خشک را فراهم کرده است‌.

وی عنوان کرد: از این تعداد طرح 20 فقره دیگر هم مربوط به صنایع تبدیلی محصولات زراعی است که زمینه جذب 117 هزار تن مواد خام کشاورزی که عمدتا در زمینه برنج سفید، ذرت خشک‌کنی، بوجاری و بسته‌بندی بذر، شوریجات و ترشیجات را ایجاد کرده است‌.

اسفندیاری بیان کرد: 21 فقره از این واحدها هم مربوط به صنایع تبدیلی محصولات باغی در زمینه جذب بیش از 72 هزار تن مواد خام کشاورزی است که عمدتا در زمینه فرآوری زیتون، فرآوری پسته، درجه و بسته‌بندی خرما، تولید آبمیوه، پوره و مارمالاد است‌.

وی گفت: مابقی این میزان طرح در زمینه سردخانه‌های بالای صفر و دامی که نگهداری 14 هزار تن محصولات خام کشاورزی و فرآوری شده را دارد.

انتهای پیام/ج30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول