اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان خبر داد

برخورد با تورهای گردشگری بدون مجوز در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از برخورد با تورهای گردشگری دسته‌ جمعی بدون مجوز در این استان خبر داد.

برخورد با تورهای گردشگری بدون مجوز در گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، امید عزیزی عصر امروز در جلسه ستاد تسهیلات دائمی گیلان به ورود گردشگران در نوروز سال جاری به این استان اشاره کرد و اظهار داشت: نوروز امسال تعداد 6 میلیون و 197 هزار و 54 نفر گردشگر وارد گیلان شدند که نسبت به سال گذشته 8.34 درصد رشد داریم.

وی روند ماندگاری گردشگران در گیلان را با افزایش عنوان کرد و افزود: تعداد 4 میلیون و 659 هزار و 495 نفر گردشگر در نوروز سال جاری در استان ماندگار شدند.

عزیزی میزان ماندگاری گردشگران نسبت به سال گذشته در گیلان را دارای 65.20 درصد رشد خواند و تصریح کرد: گیلان رتبه سوم کشوری در بحث ماندگاری گردشگران در سال جاری را کسب کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با اشاره به تخصیص اعتبارات ستاد تسهیلات برای نخستین بار به فرمانداری‌ها در سال گذشته، خاطر نشان کرد: ستاد دائمی سفر با محوریت نوروز در تمام شهرستان‌ها تشکیل می‌شود.

وی بر افزایش ظرفیت‌های اقامتی و پذیرایی در گیلان تاکید کرد و ابراز داشت: نظافت و پاکیزگی شهرها و بخش‌ها بسیار مهم است.

عزیزی عدم پاکیزگی را ضعف عمده گیلان نامید و گفت: سال گذشته در 9 شهرستان جشنواره‌های فرهنگی برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با بیان اینکه امسال در تمام شهرستان‌ها جشنواره‌های فرهنگی برگزار می‌شود بیان داشت: جشنواره‌های فرهنگی مرکز استان در موزه میراث روستایی و کلبه جهانگردی برگزار می‌شود.

وی بر جلوگیری از آلودگی زیست‌محیطی تاکید کرد و یادآور شد: سال گذشته کیسه‌های زباله ویژه داخل خودرو توسط محیط زیست طراحی شده بود.

عزیزی تبدیل چوب‌های غیر قابل استفاده به ذغال و در اختیار گذاشتن آن برای استفاده مسافران در جلوگیری از ایجاد آتش در مناطق جنگلی را تاثیرگذار دانست و اذعان داشت: کمیته‌های کارشناسی برای ایجاد نظم در ایام تعطیل در نیروی انتظامی تشکیل می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از برگزاری همایش پلیس گردشگری در بیستم ماه جاری در این استان خبر داد و افزود: دوره‌های آموزشی کارکنان نیروی انتظامی در ایام تعطیل برگزار می‌شود.

وی با اشاره به ایجاد 50 پایگاه میراث فرهنگی در نوروز سال گذشته در گیلان تصریح کرد: آمادگی برای افزایش این پایگاه‌ها در نوروز سال 91 وجود دارد.

عزیزی نصب تابلوهای راهنمای گردشگران را مفید خواند و اظهار داشت: جمعیت هلال‌احمر و علوم پزشکی تلاش بسیاری در ایام تعطیلات داشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان به افزایش 27 درصدی فعالیت‌های این سازمان در نوروز سال 91 اشاره کرد و گفت: ضریب افزایش پایگاه‌ها در تمام دستگاه‌ها برای راهنمایی گردشگران در ایام تعطیلات وجود دارد.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول