اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست یگان حفاظت میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری:

باند حفاران غیر مجاز در لردگان متلاشی شد

خبرگزاری فارس: سرپرست یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از دستگیری اعضای یک باند حفاری غیر مجاز در روستای کینک از توابع شهرستان لردگان خبر داد.

باند حفاران غیر مجاز در لردگان متلاشی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حسین بیگی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران از دستگیری اعضای یک باند حفاری غیرمجاز در منزل مسکونی واقع در روستای کینک از توابع شهرستان لردگان خبر داد و اظهار داشت: نیروهای یگان حفاظت شهرستان لردگان با همکاری نیروی انتظامی به محل مورد نظر اعزام که با حکم قضایی وارد منزل مسکونی شده و دو نفر اتباع افغانی را در حال حفاری غیر مجاز دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه این دو نفر برای ادامه تحقیقات و مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند، افزود: پس از بازجویی به‌عمل آمده اسامی سه نفر دیگر که در این کار دست داشتند عنوان شد، که تحت تعقیب هستند.

بیگی تصریح کرد: هدف این گروه از حفاری ایجاد تونلی زیرزمینی برای نفوذ به زیر قبرستان و امامزاده کینک جنب منزل مسکونی یاد شده بود تا بدین وسیله بتوانند به نذورات این امامزاده دسترسی یابند.

سرپرست یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه صیانت از میراث فرهنگی باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود، خاطرنشان کرد: حفاظت از میراث و مفاخر گذشتگان یک اصل است و صیانت از میراث فرهنگی با ارزش کشور باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود تا علاوه بر پاسداشت آن حفظ و نگهداری توسط مردم جامعه نیز انجام و به یک تعلق خاطر عمومی تبدیل شود.

بیگی به فعالیت شبانه‌روزی نیروی‌های یگان حفاظت این اداره‌کل در راستای حفاظت از آثار و محوطه‌های تاریخی این استان، گفت: در راستای صیانت از میراث معنوی، فرهنگی و طبیعی باید از ظرفیت‌های بالقوه مدیریت منابع انسانی از جمله رسانه‌ها و مطبوعات به نحوی مطلوب بهره برد و در راستای اشاعه آن از تمام ظرفیت‌های استان استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر چنان چه نسبت به حفظ و صیانت از آثار گذشتگان تعصب نداشته باشیم این آثار دچار خدشه شده و از بین می‌رود.

بیگی در ادامه با اشاره به ماده 562 قانون مجازات اسلامی گفت: هرگونه حفاری و کاوش به قصد به دست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع است.

وی ادامه داد: برهمین اساس افرادی که مرتکب این جرم شوند به مجازات حبس از شش ماه تا سه سال و نیز ضبط اشیای مکشوفه به نفع سازمان میراث فرهنگی و آلات و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شوند.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول