اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی تالش خبر داد

دستگیری 7 قاچاقچی چوب در تالش

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تالش از کشف 45 اصله چوب‌آلات جنگلی قاچاق و دستگیری هفت نفر قاچاقچی در این راستا خبر داد.

دستگیری 7 قاچاقچی چوب در تالش
به گزارش خبرگزاری فارس از تالش، ناصر پوراکبری عصر امروز در جلسه منابع طبیعی این شهرستان با اشاره به کشف چهار دستگاه خودروی حمل قاچاق چوب اظهار داشت: پس از اطلاع از قاچاق چوب در تالش توسط همیاران طبیعت مبنی بر اینکه یک دستگاه کامیون در منطقه حویق که به صورت غیر مجاز صورت گرفته است حافظان انفال الهی طبق وظایف ذاتی خود به منطقه اعزام شدند و با بهره‌گیری از همراهی نیروی انتظامی شهرستان موفق به بازداشت قاچاقچیان در حین ارتکاب جرم شدند.
وی، ادامه داد: پس از ضبط چوب‌آلات مکشوفه و کامیون در حال بارگیری با انتقال آن به محوطه اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تالش اقدام‌های لازم قانونی برای ارجاع پرونده به محاکم قضایی صورت گرفته است.
این مسئول، با اشاره به کشف نوع چوب‌آلات، ابراز داشت: در این ماموریت که توسط نیروهای ضربتی یگان حفاظت منابع طبیعی و همکاری پرسنل نیروی انتظامی صورت گرفت مقدار 15 مترمکعب انواع چوب‌آلات جنگلی شامل گونه‌های افرا، راش، توسکا، گردو و گیلاس کشف و ضبط شده است.
وی با بیان اینکه پرونده این قاچاق برای تعیین محل قطع این درختان و برآورد میزان خسارت وارده در دست بررسی است، خاطر نشان کرد: در جریان گشت‌های شبانه‌روزی یگان حفاظت از منابع طبیعی و در بازرسی از خودروهای عبوری در پاسگاه‌های ایست و بازرسی سیار در حوزه تالش موفق به کشف مذکور شدند.
پور اکبری، کشف 45 اصله چوب قاچاق توسط سه دستگاه خودروی نیسان در مناطق هره‌دشت لیسار، سراگاه و جوکندان در حوزه شهرستان تالش را نتیجه تلاش یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان عنوان کرد.
وی افزود: متخلفان در این راستا دستگیر و خودروهای آنها بازداشت شده و پرونده محمولات مذکور نیز به مراجع قضایی ارسال شده است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تالش، همکاری و مساعدت مردمی در امر حفاظت و پاسداشت از جنگل‌ها و مراتع را یکی از بزرگ‌ترین پشتوانه‌های حافظان و خادمان انفال الهی برشمرد.
انتهای پیام/ی20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول