اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تلاش ماموران پایگاه نهم پلیس آگاهی صورت گرفت

دستگیری اعضای باند زورگیری جنوب تهران

خبرگزاری فارس: ماموران انتظامی پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اقدامی منحصر به فرد موفق به متلاشی کردن باند زورگیران در جنوب تهران شدند.

دستگیری اعضای باند زورگیری جنوب تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط‌عمومی سرکلانتری نهم پلیس پایتخت، مأموران کلانتری کهریزک از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 در جریان یک فقره زورگیری در منطقه کهریزک، جنب آسایشگاه کهریزک قرار گرفتند. 

با حضور مأموران در محل و انجام تحقیقات مقدماتی از مالباختگان مشخص شد که سه نفر مرد به همراه یک خانم، اقدام به ضرب و شتم و زورگیری وجوه نقد چند کارگر کرده و پس از سرقت با یک دستگاه پیکان سفید رنگ از محل متواری شدند.

با تشکیل پرونده مقدماتی به دستور رئیس شعبه 102 دادگاه کهریزک، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در شهرری قرار گرفت.

بنا براین گزارش، پس از حضور مالباختگان در پایگاه نهم پلیس آگاهی،‌ آنان در ارتباط با نحوه زورگیری اموال خود به ماموران گفتند: در حال استراحت در داخل چادر بودیم که ناگهان خانم جوانی به بهانه درخواست کمک وارد چادر شد، هنوز چند دقیقه‌ای از ورود این خانم جوانی به داخل چادر نگذشته بود که ناگهان چندین مرد با چاقو و قمه وارد چادر شده و ضمن ضرب و شتم، اقدام به سرقت وجوهات نقد و دیگر اموال ما کردند.

مالباختگان در ادامه اظهارات خود، در ارتباط با شناسایی خودروی متعلق به سارقان نیز گفتند: زمانی که این چهار نفر (3 مرد و یک زن) به قصد فرار از چادر خارج شدند به سرعت به سمت یک دستگاه خودرو پیکان سفید رنگ پارک شده در نزدیکی چادر رفته و با ماشین از محل دور شدند اما در شرایطی که به علت داشتن چاقو و شمشیر به همراه سارقان امکان درگیری با آنها وجود نداشت تنها توانستیم شماره پلاک خودرو پیکان آنها را برداریم.

ماموران پلیس پایگاه نهم با به دست آمدن شماره پلاک خودرو پیکان، بلافاصله اقدام به شناسایی هویت مالک خودرو به نام «حسین‌ ـ ب» (50 ساله) کردند.

با شناسایی «حسین ‌ـ ب»، بلافاصله ماموران پلیس به بررسی سوابق احتمالی وی پرداخته و اطلاع پیدا کردند که وی از مجرمان سابقه داری است که پیش از این نیز به اتهام حمل و نگهداری موادمخدر و سرقت دستگیر و روانه زندان شده است.

«حسین‌ ـ ب» در اظهارات خود به ماموران گفت: از چندی پیش به واسطه مصرف موادمخدر شیشه با «افسانه»، «محمد ـ چ» و «محمد ـ ع» آشنا شده و گاهی اوقات همگی برای مصرف مواد به خانه افسانه می‌رفتیم که در آنجا تصمیم به تشکیل گروه سرقت گرفتیم.

متهم در ادامه اعترافات خود با اشاره به شیوه و شگرد دیگر خود در ارتکاب سرقت، به کارآگاهان گفت: زمانی که تصمیم داشتیم تا ماشین سرقت کنیم، ابتدا افسانه به عنوان مسافر سوار ماشین می‌شد و در همان لحظه سوار شدن به ماشین، سایر اعضای گروه به سرعت وارد ماشین شده و با تهدید چاقو و قمه اقدام به زورگیری و سرقت ماشین می‌کردیم و با همین ماشین‌های مسروقه نیز با عنوان مسافرکش اقدام به زورگیری از مسافران می‌کردیم.

براساس این گزارش، ماموران پلیس پایگاه نهم پلیس آگاهی با توجه به اطلاعات به‌دست آمده از متهمان در ارتباط با مخفیگاه افسانه در شهرستان اسلامشهر توانستند محل مزبور را تحت مراقبت‌های نامحسوس خود قرار داده و سرانجام «افسانه ‌ـ م» (32 ساله) را نیز در داخل مخفیگاهش دستگیر و در بازرسی از این محل نیز موفق به کشف تعدادی مدارک شناسایی متعلق به افراد غیر و همچنین مدارک شناسایی چندین دستگاه خودرو سواری شدند.

ماموران پایگاه نهم پلیس آگاهی در ادامه رسیدگی به این پرونده با تجمیع پرونده‌های سرقت و زورگیری به شیوه‌های مشابه که در آنها یک زن حدودا 30 تا 35 ساله حضور داشته و همچنین با بهره‌گیری از اسناد و مدارک شناسایی کشف شده در مخفیگاه «افسانه‌ـ م»، موفق به شناسایی تعدادی از مالباختگان از جمله مالکان دو دستگاه خودرو پژو 405 نقره‌ای و پراید سفید رنگ شدند که متهمان، با عنوان مسافر اقدام به سرقت خودروی آنها کرده بودند.

تعدادی از مالباختگان با شناسایی متهمان به عنوان سارقان زورگیر اموال خود به ماموران اظهار داشتند متهمان با عنوان مسافرکش اقدام به سرقت وجوهات نقدشان کرده و آنها به واسطه حضور یک خانم جوان در داخل ماشین به هیچ عنوان تصور نمی‌کردند که سرنشینان ماشین در حقیقت زورگیر بوده و در پوشش مسافرکشی قصد سرقت از آنها را دارند.

بنا براین گزارش، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر با اشاره به سوابق متعدد متهمان پرونده در ارتکاب سرقت، زورگیری، سرقت خودرو و نگهداری و مصرف موادمخدر گفت: با توجه به ارتکاب سرقت های متعدد به‌ویژه در شهرستان‌های اسلامشهر و ری و شناسایی متهمان از سوی تعدادی از مالباختگان و با توجه به احتمال افزایش تعداد شکات پرونده، دستور انتشار بدون پوشش چهره هر چهار متهم پرونده از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است.

عباسعلی محمدیان عنوان کرد: بنابراین از کلیه مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهمان شده‌اند دعوت می شود تا برای طرح شکایات خود به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در شهرری، پشت حرم حضرت عبدالعظیم (ع)، خیابان آستانه مراجعه کنند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در پایان تصریح کرد: از تمام شهروندان که از دیگر اقدامات مجرمانه متهمان اطلاعاتی در اختیار دارند درخواست می‌شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره تماس 73948278 در اختیار کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی قرار دهند.

انتهای پیام/ج30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول