اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در سپاه همدان:

روحانیت اصیل در مقابل ظلم سر خم نمی‌کند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: روحانیت اصیل در مکتب اسلام همواره ثابت کرده‌اند که هیچ گاه در مقابل ظلم و ستم سر خم نمی‌کنند و همیشه پیرو اسلام و حامی مظلومان هستند.

روحانیت اصیل در مقابل ظلم سر خم نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدولی رضوی‌راد ظهر امروز در یادواره شهدای روحانی استان همدان با اشاره به نقش بی‌بدیل روحانیت در تبیین احکام و تبلیغ معارف اسلام اظهار کرد: بر کسی پوشیده نیست که این قشر از جامعه در طول تاریخ به بهترین شیوه معارف اسلام را از منابع و مآخذ آن استخراج و به زیباترین شیوه ممکن برای مردم بیان کرده‌اند.

وی با بیان اینکه روحانیت در راه تبلیغ دین مشکلات و رنج‌های زیادی را متحمل شدند، گفت: ستمگران و ظالمان به این دلیل که با اشاعه احکام نورانی اسلام منافع و مطامع خود را در خطر می‌دیدند همواره به مقابله با روحانیت و علما برمی‌خاستند تا از این طریق مانع از تبیین و تشریح دین مبین اسلام در جامعه شوند.

نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان افزود: روحانیت اصیل در مکتب اسلام همواره ثابت کرده‌اند که هیچ گاه در مقابل ظلم و ستم سر خم نمی‌کنند و همیشه پیرو اسلام و حامی مظلومان هستند.

وی با اشاره به اینکه جامعه روحانیت با حضور در جبهه‌های جنگ ردای شهادت را بر قامت رسای خود پوشیدند، در ادامه گفت: علما در همه عصرها و در بین همه نسل‌ها از جایگاه ویژه‌ و بلندی برخوردار بودند چرا که ضمن اشاعه دین در بین مردم در مبارزه به زورگویان و ستمگران پیشتاز و پیشگام بوده‌اند.

رضوی‌راد مبارزه میرزای شیرازی با استعمارگران، جهاد شیخ‌ فضل‌الله نوری با منورالفکران کج‌اندیش، تلاش آیت‌الله مدرس برای حفظ اسلام در کشور و مبارزه با رضاخان،‌ جهاد آیت‌الله کاشانی در ملی شدن صنعت نفت و قطع ید بیگانه از این ثروت ملی، مبارزه نواب صفوی برای اشاعه دین و قیام امام خمینی(ره) در برابر طاغوتیان زمان را به عنوان نمونه‌هایی از دنیای فعالیت‌های روحانیت در حمایت از دین و مبارزه با استعمار برشمرد.

وی با اشاره به تهدیدات دشمن از جنگ نظامی گرفته تا تهاجم فرهنگی برای مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، گفت: این تهدیدات و تحریم‌ها برای این است که در صورت ناتوانی در محو جمهوری اسلامی ایران، آن را در محدوده جغرافیایی خود محدود کنند و مانع از صدور انقلاب به دیگر کشورها شوند.

نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در ادامه سخنانش روحانیت شیعه را پیرو مکتب سرخ تشیع خواند و ادامه داد: بیش از 4 هزار و 500 شهید کشور از قشر روحانیت جامعه بوده‌اند

به گفته وی 472 روحانی از استان همدان برای دفاع از اسلام و کشور در جبهه‌های نبرد حضور یافتند که 103 نفر از آنها شهید شدند.

 رضوی‌راد با اشاره به اینکه زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، افزود: تاکنون 13 یادواره شهرستانی در سطح استان به یاد شهدای روحانی برگزار شده که برآنیم یادواره گرامیداشت عالم فرزانه آیت‌الله قدوسی را بیستم بهمن ماه با حضور آیت‌الله مصباح یزدی در همدان برگزار کنیم.

انتهای پیام/خ۱۰

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول