اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر:

حضور روحانیت در هر منطقه‌ای فرهنگ‌ساز است

خبرگزاری فارس: استاندار بوشهر گفت: حضور روحانیت در هر منطقه‎ای فرهنگ‎ساز و از تاثیرگذاری بالایی در ارتقای شاخص‎های فرهنگی برخوردار است.

حضور روحانیت در هر منطقه‌ای فرهنگ‌ساز است
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمدحسین جهانبخش پیش از ظهر امروز در نشست با رئیس مرکز مدیریت خدمات حوزه‌های علمیه کشور اظهار داشت: اثربخشی روحانیت و حوزه‎های علمیه در مقایسه مراکز آموزش عالی در رشد بنیان‌های اعتقادی و باورهای جوانان بسیار بالاتر است و این مسئله مهم باید مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: خدمات دولت در یک سال گذشته به حوزه‌های علمیه استان بوشهر معادل خدمات ارائه شده در 30 سال گذشته بوده است.
استاندار بوشهر گفت: برای جذب مردم به ویژه جوانان به حوزه‌های علمیه باید جاذبه‌های لازم را در حوزه‌ها ایجاد کنیم.
جهانبخش افزود: باید زمینه و جاذبه‌هایی در حوزه‌های علمیه فراهم کنیم تا میل و رغبت رفتن به حوزه در بدنه جامعه ایجاد شود.
وی اظهار داشت: روحانیت به عنوان پیش‌قراولان انقلاب اسلامی و حوزه‌ها به عنوان بسترساز این انقلاب در مظلومیت هستند و باید با ایجاد این جاذبه‌ها و ایجاد تمایل در جوانان برای جذب شدن به حوزه‌ها، آنها را از مظلومیت خارج کنیم.
جهانبخش اضافه کرد: براساس بررسی‌ها در روستاهایی که خانه عالم و عالم مستقر است رفتارهای مردم بین 50 تا 60 درصد هنجار است و این نقطه قوتی است و باید به سمت تقویت حوزه‎های علمیه و در کنار آنها خانه‎های عالم برویم.
وی افزود: باتوجه به این امر و اثربخشی خوب فعالیت خانه‌های عالم، توسعه خانه‌های عالم در استان در سال‌جاری با جدیت پیگیری می‌شود.
جهانبخش بیان کرد: درست است که امام جماعت در مدارس و مساجد لازم است اما قبل از آن به فقها و علمایی نیاز داریم که شخصیت‌های فقهی نظام باشند، باید ببینیم چقدر توانسته‌ایم از این استوانه‌ها بسازیم و یا در مسیر ساختن آنان هستیم.
استاندار بوشهر با بیان اینکه در خیلی از مدارس و مساجد استان روحانی نداریم، گفت: وظیفه داریم علاوه بر ایجاد جاذبه در حوزه‌های علمیه برای جذب جوانان، زمینه‌های لازم برای حضور روحانیون در استان را نیز فراهم کنیم.
وی ادامه داد: در رابطه با مسکن طلاب و روحانیون آمادگی داریم در قالب مسکن مهر در این زمینه همکاری و حمایت لازم را داشته باشیم.
جهانبخش اظهار داشت: اگر بتوانیم در دور چهارم سفرهای استانی رئیس جمهوری ساخت مسکن و حکایت از طلاب را به عنوان مصوبه پیگیری کنیم کمک زیادی در این زمینه می‌شود.
وی تاکید کرد: این امر باید در به صورت قانومند و با اعتبارات لازم پیگیری شود تا دولت در برابر دانشگاه‌ها و حوزه‌ها به یک اندازه وظیفه خود را انجام دهد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول