اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مدرسی یزدی:

دشمن در صدد حذف روحانیت از معادلات کشور است

خبرگزاری فارس: عضو فقهای شورای نگهبان گفت: از گذشته تاکنون دشمنان برای رسیدن به اهداف خود سیاست حذف روحانیت از معادلات کشور را دنبال کرده‌‌اند.

دشمن در صدد حذف روحانیت از معادلات کشور است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله محمدرضا مدرسی یزدی در جلسه طلاب و فضلای تبریزی حوزه علمیه قم که در ساختمان مجمع نمایندگان طلاب و فضلای آذربایجان شرقی در قم برگزار شد، با تأکید بر اهتمام طلاب به تقوا، اظهار داشت: اگر علم با تدبر همراه شود، می‌تواند به سرانجام برسد و موجب پرورش اخلاقی شود.
عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به توجه خداوند متعال به روحانیت شیعه خاطر نشان کرد: در این برهه‌ از زمان، می‌توان به عیان شاهد لطف خداوند به طلاب بود؛ به گونه‌ای که عظمت و جایگاهی که اکنون روحانیت در جامعه‌ دارند، در تاریخ بی‌سابقه است.
وی با اشاره به تأسیس حوزه علمیه قم توسط مرحوم حضرت آیت‌الله حاج شیخ عبدالکریم حائری ادامه داد: در آن زمان طلاب به سختی می‌توانستند خود را به قم برسانند و با شرایط دشوار تحصیل در این شهر کنار بیایند، همچنین سردمداران و افراد دولتی کشور، از اعضای فرقه ضاله بهائیت بودند و درصدد حذف روحانیت شیعه از معادلات مذهبی کشور بودند.
عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به نقش بنیانگذار انقلاب اسلامی در احیای اسلام ناب و روحانیت شیعه، اضافه کرد: امام خمینی(ره) با تلاش خود انقلابی را بنیانگذاری کرد که اکنون نیز به برکت خون شهدا ادامه دارد و با تدبیر حکیمانه آیت‌الله ‌العظمی خامنه‌ای به حیات خود ادامه می‌دهد.
مدرسی یزدی شورای نگهبان را یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: شورای نگهبان با ایفای نقش مهم خود در قانون‌گذاری کشور، مصوبات مجلس شورای اسلامی را رصد می‌کند تا مغایرتی با قانون اساسی و شرع نداشته باشد.
وی ارتش قدرتمند کنونی کشور را حاصل استقلال کشور عنوان کرد و یادآور شد: ارتش جمهوری اسلامی ایران، بر خلاف قبل از انقلاب که با دسیسه‌های ابرقدرت‌های غربی به نزول کشیده شده بود، اکنون به قدرتی در معادلات نظامی منطقه تبدیل شده است.
عضو فقهای شورای نگهبان ادامه داد: برخی می‌گویند که چون روحانیت تجربه‌ای در سیستم حکومتی کشور نداشته است، اکنون نیز نمی‌تواند این مسئولیت را انجام دهد، اما در جواب این گروه باید به سابقه تاریخی دولت‌های شیعی مانند صفویه، حمدانی‌ و آل‌بویه و نقش روحانیت شیعه در این دولت‌ها اشاره کرد و از تجربه موفق حضور روحانیت شیعی در مسئولیت‌های حکومتی مثل قضاوت سخن گفت.
مدرسی یزدی تاکید کرد: بنیان حکومت شیعی، بر اساس قرآن و سنت است و گره‌گشایی مشکلات حکومت و مردم در امور شرعی به عهده حوزه‌های علمیه و روحانیت است.
انتهای پیام/و۳۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول