اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل اوقاف گیلان:

وقف از راه‌های اعتلای فرهنگ کتابخوانی است

خبرگزاری فارس: مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: وقف یکی از راه‌های اعتلای فرهنگ کتابخوانی است.

وقف از راه‌های اعتلای فرهنگ کتابخوانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام ولی عادلی بعد از ظهر امروز در جمع هیئت امنای کتابخانه ملی رشت انقلاب اسلامی ایران را با رویکرد فرهنگی دانست و اظهار داشت: به همین دلیل اماکنی نظیر کتابخانه‌ها باید مورد توجه قرار گیرند.

وی، با بیان اینکه در مقابله با تهاجم فرهنگی نمی‌توان به صورت پراکنده مقاومت کرد، افزود: حوزه‌های فرهنگی کشور باید به صورت یکپارچه به مقابله با تهدیدات بپردازند.

این مسئول، کتابخانه‌ها را از مراکز حساس در امر فرهنگ‌سازی و مقابله با تهاجم فرهنگی نامید و تصریح کرد: کتابخانه‌ها محل رشد افراد فرهیخته و دانشمند است بنابراین توجه به امر کتاب و کتابخوانی ضرورت دارد.

وی، فرهنگ وقف را یکی از راه‌های اعتلای فرهنگ کتابخوانی عنوان کرد و بیان داشت: می‌توان با هدایت نیات واقفان در وقف‌های جدید به طرف کمک به کتابخانه‌ها در راه توسعه فرهنگ کتابخوانی و بالا بردن سرانه مطالعه مردم موثر بود.

عادلی با اشاره به اینکه وقف دارای نشان‌های بسیاری است اذعان داشت: آخرت‌باوری یکی از نشانه‌های مهم وقف است و کسانی که مال خود را وقف می‌کنند به آخرت ایمان دارند.

وی انسان واقف را نزد خداوند ارزشمند خواند و یادآور شد: انسان وقف را در نزد خدا به امانت می‌گذارد و وقف جزو اموال صالحی است که پس از او باقی می‌ماند و ثواب و خیر نصیب واقف می‌کند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان درباره تعداد بقعه‌های موجود این استان، خاطرنشان کرد: در گیلان 940 بقعه وجود دارد که در سه سطح ملی، استانی و شهرستانی هستند،10 بقعه گیلان ملی و 50 بقعه استانی و بقیه بقعه‌ها‌ نیز شهرستانی هستند.

عادلی ثمرات وقف را زیاد دانست و تصریح کرد: واقف بیشتر از همه از ثمرات وقف بهره‌مند می‌شود و وقف رضایت الهی را به دنبال دارد.

وی انجام عملیات عمرانی تعمیر، مرمت و تکمیل بقعه، احداث و بازسازی، حمایت از بقاع متبرکه، حضور زائران در امامزادگان، انتخاب هیئت امنا، ایجاد جاده دسترسی به امامزاده، ساخت ضریح امامزادگان و... را از جمله اقدام‌های اوقاف استان ذکر کرد.

انتهای پیام/خ۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول