اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شیراز:

واحدهای تجاری ماهیانه عوارض پرداخت کنند

خبرگزاری فارس: شهردار شیراز گفت: برای حرکت به سمت جذب درآمد پایدار باید از واحدهای تجاری ماهانه عوارض دریافت کرد.

واحدهای تجاری ماهیانه عوارض پرداخت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علیرضا پاک‌فطرت بعد از ظهر امروز در دویست و سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز در دفاع از طرح پیشنهادی اصلاح عوارض سالانه مشاغل اظهار داشت: برای حرکت به سمت جذب در آمد پایدار باید از واحدهای تجاری ماهانه عوارض دریافت کنیم.

شهردار شیراز ابراز داشت: هنوز عزم جدی برای دریافت عوارض ماهانه از واحدهای تجاری ایجاد نشده در صورتی که در تمام دنیا از واحدهای تجاری ماهانه عوارض دریافت می‌شود.

وی گفت: این عدالت نیست صاحب یک واحد تجاری ماهانه 5 میلیون تومان اجاره بگیرد اما هیچ عوارضی به شهرداری پرداخت نکند در حالی که شهرداری باید به طور مدام به آنها خدمات ارائه کند.

شهردار شیراز در ادامه بیان کرد: در مناطق مختلف شهر درآمدهای پنهانی وجود دارند که شهرداری می‌تواند با انتخاب مشاورانی از بخش خصوصی این درآمدها را به دست آورد. دریافت عوارض از واحدهای تجاری و پیدا کردن راه‌هایی برای کسب این درآمدهای پنهان از جمله اقداماتی است که می‌توان در راستای تحقق درآمد پایدار انجام داد.

در ادامه علی زحمتکش رئیس شورای اسلامی شهر شیراز پیرامون روند بررسی این طرح ابراز داشت: برای بررسی لایحه‌هایی که مردم یک‌سال باید تاوان آن را بدهند عجله نکنید. دیروز عوارض تجاری را افزایش دادیم و امروز می‌خواهیم عوارض شغلی را افزایش دهیم که باید در مورد این طرح‌ها دقت نظر بیشتری به خرج داد.

در ادامه بعضی از اعضای شورای شهر نیز با استناد به اینکه مجمع امور صنفی با این طرح موافق نبوده خواستار بررسی بیشتر طرح شدند که البته در نهایت این طرح رأی آورد.

انتهای پیام/خ۳۰/گ2000

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول