اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد

اعمال 15 درصد تخفیف عوارض ساختمانی به مناسبت دهه فجر

خبرگزاری فارس: سخنگوی شورای اسلامی شهر قم گفت: 15 درصد تخفیف در پرداخت عوارض ساختمانی، مشاعی، بهای خدمات و جرایم کمیسیون ماده 100 به مناسبت دهه فجر اعمال می‌شود.

اعمال 15 درصد تخفیف عوارض ساختمانی به مناسبت دهه فجر
به گزارش خبرگزاری فارس از قم حسن بختیاری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبات شورای اسلامی شهر قم از تاریخ هشتم آذر ماه الی 28 دی ماه اظهار داشت: 12 جلسه علنی و رسمی است که طی آن 99 توافق‌نامه املاک واقع در مسیر طرح‌های شهری، 54 لایحه و یک طرح برگزار شد.
وی ادامه داد: 15 درصد تخفیف در پرداخت عوارض ساختمانی، مشاعی، بهای خدمات و جرایم کمیسیون ماده 100 به مناسبت دهه فجر اعمال می‌شود.
سخنگوی شورای اسلامی شهر قم ابراز داشت: مودیانی که در فاصله زمانی 12 الی 22 بهمن ماه مراجعه داشته باشند از این تخفیف بهره‌مند می‌شوند و قرار بر این است که تخفیف صرفا در این ایام صورت گیرد و تمدید نشود.
 
* خریداری 68 دستگاه وانت در زمینه بهسازی ناوگان سبک شهرداری
بختیاری عنوان کرد: یکی از مصوبات شورای اسلامی شهر قم، بحث بهسازی و تجهیز ناوگان سبک شهرداری در بخش رسیدگی به پلیس ساختمان و سد معبر مناطق مختلف شهرداری است.
وی خاطر نشان کرد: وضعیت فعلی تجهیزات و امکانات این واحدها مناسب نیست و شهرداری رویکرد و برنامه‌ریزی‌های مناسبی در این راستا دارد که از جمله خرید 32 دستگاه خودرو وانت کاپرا و 36 دستگاه وانت مزدا دو کابین است.
سخنگوی شورای اسلامی شهر قم گفت: با مذاکراتی که با شرکت خودروساز انجام شده است، بخشی از آن به صورت قسطی و بخشی هم با پرداخت نقدی خریداری می‌شود.
بختیاری خاطر نشان کرد: کل مبلغ مورد نیاز برای این بخش 1.5 میلیارد تومان بوده و امید است با تجهیز این بخش وضعیت سد معبر و ساخت و سازهای غیر مجاز در شهر به ویژه حاشیه شهر بهبود پیدا کند.
وی با بیان اینکه هزینه این امر از منابع داخلی شهرداری تامین می‌شود، اذعان داشت: ناوگان فعلی در این بخش فرسوده است و به دنبال این هستیم که ماشین‌های شکیل و با تجهیزات مناسب در این بخش‌ها فعالیت و در انجام وظایف خود بهتر عمل کنند.
 
* تصویب اعتبار ساختمان آموزشی و ورزشی آتش‌نشانی
سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به تصویب اعتبار ردیف‌های بودجه عمرانی به منظور تکمیل ساختمان آموزشی و ورزشی آتش‌نشانی افزود: این کار با مبلغ 400 میلیون ریال در پردیسان در حال ساخت است.
بختیاری عنوان داشت: از رویکردهای مجموعه شهرداری و شورا این است که در راستای تقویت سازمان آتش‌نشانی حرکت کنند.
 
* کلانتری شهرداری راه‌اندازی می‌شود
وی یادآور شد: راه‌اندازی کلانتری شهرداری هم از موارد دیگری است که مورد توجه شهرداری و شورای شهر است، در بخش‌هایی که مرتبط با هماهنگی دستگاه نیروی انتظامی است، همکاری‌های خوبی وجود دارد اما وجود کلانتری خاص در مجموعه شهرداری در تسهیل انجام وظایف مرتبط با تخلفات شهری بسیار مثمرثمر است.
سخنگوی شورای اسلامی شهر قم گفت: با راه‌اندازی کلانتری شهرداری انجام امور مرتبط با شهرداری تسهیل می‌شود.
بختیاری با بیان اینکه کلانتری شهرداری در سال آینده راه‌اندازی می‌شود، اذعان داشت: کلانتری شهرداری در یکی از ساختمان‌های شهرداری مستقر می‌شود و تمام امور مرتبط با این بحث را پیگیری می‌کند.
سخنگوی شورای اسلامی شهر قم اذعان داشت: کلانتری شهرداری در برخی کلانشهرها فعال است و تمام تخلفات شهری بحث سد معبر پلیس ساختمان، ساخت و سازهای غیر مجاز، پیگیری‌های قضایی، اجرای ماده 9 و... از مواردی هستند که می‌توان از ظرفیت کلانتری استفاده شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: مجوز تملک املاک واقع در مسیر تقاطع غیر هم‌سطح ورودی پردیسان از مصوبات دیگر شورا بوده است.
بختیاری بیان داشت: ورودی‌های پردیسان مناسب نیست و با توجه به توسعه‌ای که در این منطقه صورت می‌گیرد وضعیت ورودی‌های پردیسان اصلاح خواهد شد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر قم گفت: ایجاد تقاطع غیرهمسطح از برنامه‌ریزی‌هایی بوده که در حال انجام است.
انتهای پیام/غ10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول