اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری همدانی:

جوانان ایرانی اجازه رعب‌آفرینی را به دشمن ندهند

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید گفت: دشمنان ملت ایران با ترور فرزندان این ملت به دنبال ایجاد رعب در جامعه هستند که جوانان ایرانی با ادامه دادن راه این شهدا نباید این اجازه را به دشمن بدهند.

جوانان ایرانی اجازه رعب‌آفرینی را به دشمن ندهند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی بعد از ظهر امروز در دیدار با خانواده شهید احمدی‌روشن با اشاره به آیات قرآن درباره شهدا اظهار داشت: قرآن شهدا را زنده و بهره‌مند از مواهب الهی می‌داند.

وی با بیان اینکه شهادت برای یک مسلمان یک افتخار بزرگ است، افزود: ملت ما با درس‌آموزی از راه سیدالشهدا(ع) در طول سال‌های پس از انقلاب توانست بر مشکلاتی که دشمنانش برای او به‌وجود آورده بودند، غلبه کند.

این مرجع تقلید ادامه داد: از آغاز خلقت وسیله‌ای برای پیشرفت حق جز شهادت و جهاد وجود نداشته و پیامبران با استفاده از کتاب خدا و آلات و ابزار جنگی در مسیر جهاد به هدایت انسان‌ها پرداخته‌اند.

وی عنوان داشت: شهادت تنها محدود به اسلام نمی‌شود و در ادیان مختلف این گوهر ارزشمند سبب سربلندی پیروان حق در برابر اهل باطل می‌شود.

نوری‌همدانی ابراز کرد: شهید گوهر ارزشمند الهی در دریای وجود است که خونش در جهان ماندگار شده و مایه بیداری و آگاهی نسل‌ها می‌شود.

وی گفت: انقلاب اسلامی ایران نیز در طول این سه دهه از یک سو با فرهنگ غنی انقلاب و از سوی دیگر با فرهنگ جهاد و شهادت همراه بوده است که البته در مسیر شهادت همیشه افرادی که در جایگاه والاتری نسبت به دیگران قرار دارند، در اولویت هستند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: شهید احمدی‌روشن نیز به لحاظ دانشمند بودن، در موقعیت ممتازی نسبت به دیگران قرار داشت و همین برتری در کنار خصوصیت‌های معنوی به او توفیق شهادت داد.

وی افزود: اینکه یک نفر هم دانشمند باشد و هم به شهادت برسد، یک فیض بی‌انتها است که عمق ارزش آن از محدوده شناخت مادی انسان‌ها بالاتر می‌رود.

نوری‌همدانی اظهار داشت: امروز مسئله انرژی هسته‌ای عرصه بسیار مهمی است و جوانان غیور و دانشمند کشور توانسته‌اند به خوبی در این مسیر ورود پیدا کنند.

وی ادامه داد: دشمنان اسلام و انقلاب فکر می‌کردند که پس از پیروزی این انقلاب ایران توان ایستادگی در برابر ابزارهای مادی و پیشرفت‌های آنها را نخواهد داشت ولی جوان متعهد ایران اسلامی توانست با ورود به تمام عرصه‌های علمی برای کشور عزت‌آفرینی کند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: اندیشمندانی که در این راه تلاش می کنند، قدرت و عظمت ایران اسلامی را به جهان نشان می‌دهند و این کار بزرگی است.

وی گفت: ملت ایران باید مسیر پیشرفت‌های جوانان خود را با تمام وجود ادامه دهد و اجازه تاثیر‌گذاری و رعب‌آفرینی در فضای کشور را به دشمنان ندهد.

نوری‌همدانی متذکر شد: پیامبر اسلام برای شهید هفت خصلت بیان فرموده و نخستین آن این است که به محض ریخته شدن یک قطره از خون شهید همه گناهان او بخشیده می‌شود.

وی گفت: آخرین مورد از این خصلت‌های هفت‌گانه این است که شهید به وجه‌الله می‌نگرد که البته درک این مورد از توان فعلی ما خارج است.

این مرجع تقلید خطاب به خانواده شهید احمدی‌روشن، گفت: شهادت افتخاری است که نصیب فرزند شما شده و این مایه افتخار والدین و وابستگان اوست.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول