اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار با خانواده شهید احمدی‌روشن:

عقلای دنیا شهادت احمدی‌روشن را محکوم کردند

خبرگزاری فارس: آیت الله مکارم شیرازی به بازتاب شهادت احمدی‌روشن در دنیا اشاره کرد و گفت: شهادت ایشان چنان موجی در دنیا ایجاد کرد که همه عقلای دنیا، این عمل را تقبیح کردند.

عقلای دنیا شهادت احمدی‌روشن را محکوم کردند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از دفتر آیت الله مکارم شیرازی، این مرجع تقلید در دیدار با خانواده شهید احمدی‌روشن با اشاره به مقام شهدا در قرآن کریم گفت: خداوند در قرآن کریم به پیامبرش خطاب می‌کند «گمان نکنید که شهیدان مرده‌اند بلکه آنها زندگانند، آنها در جوار رحمت الهی هستند و رزق و روزی دارند».

وی با اشاره به مقام والای شهید در جوار قرب الهی افزود: مقام شهید مقام قرب خداست و شهدا از عالم دیگر به بازماندگانشان پیام می‌فرستند که هیچ ترس و ابایی نداشته باشید و نگران ما نباشید، این بهترین تسلی خاطر بازماندگان است.

استاد حوزه علمیه قم در توصیه‌هایی به خانواده احمدی‌روشن گفت: شما ظاهرا چیزی از دست داده‌اید ولی در واقع چیزی از دست نداده‌اید، شما ذخیره‌ای برای روز قیامت خود فرستاده‌اید.

آیت الله مکارم شیرازی به خدمات شهیدان در زندگی و پس از شهادتشان اشاره کرد و افزود: بعضی‌ها با رفتنشان از دنیا خدمتی می‌کنند که بیش از آن خدمتی است که در حال حیاتشان کرده‌اند.

وی اضافه کرد: اگر یک دانشمند که نقش مؤثر علیه دشمنان اسلام داشته به مقام شهادت برسد، مقام و ارزش برتر و والایی دارد.

آیت الله مکارم شیرازی به بازتاب شهادت احمدی‌روشن در دنیا اشاره کرد و گفت: شهادت ایشان چنان موجی در دنیا ایجاد کرد که همه عقلای دنیا، این عمل را تقبیح کردند.

وی ادامه داد: شهادت ایشان به نفع اسلام و جمهوری اسلامی و سندی برای حقانیت نظام جمهوری اسلامی شد و باطل بودن دشمنان اسلام را ثابت کرد.

وی در ادامه با اشاره به درج خبری مبنی بر تغییر رشته صدها نفر از دانشجویان دانشگاه‌های کشور به رشته انرژی اتمی خاطرنشان کرد: شهادت یک نفر سبب شد افراد زیادی دنبال برنامه و اهداف او بروند که این قیمت بالایی دارد.

آیت الله مکارم شیرازی به اهتمام و توجه خاص رهبر انقلاب نسبت به شهادت احمدی‌روشن اشاره کرد و بیان داشت: ایشان عنایت فوق العاده‌ای به خرج دادند که نشان می‌دهد ایشان ارزش آن را بیش از دیگران احساس می‌کنند.

وی در پایان این دیدار ضمن تسلیت مجدد به خانواده ایشان تصریح کرد: فقدان این شهید واقعاً سخت است و باید به شما تسلیت گفت ولی نتایج و آثار بسیار مهمی که شهادت ایشان داشته باعث خوشحالی و تسلی می‌شود و امیدوارم با صبر و شکیبایی که دارید خداوند اجر فراوانی به شما عنایت فرماید.

ایشان همچنین از سخنان شجاعانه و روحیه بخش مادر شهید تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول