اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با سرمایه‌گذاری 42 میلیارد ریالی

تولید معادن چهارمحال و بختیاری 112 درصد رشد یافت

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: با سرمایه‌گذاری 42 میلیارد ریالی در بخش معادن این استان در سال ‌جاری، ظرفیت اسمی تولید معادن در این استان 112 درصد رشد داشته است.

تولید معادن چهارمحال و بختیاری 112 درصد رشد یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، بهزاد ابراهیمی بعدازظهر امروز در نشست شورای اداری این سازمان، اظهار داشت: در سال ‌جاری افزون بر یک هزار و 192 نفر در سطح بیش از 130 معدن فعال در این استان مشغول به فعالیت بودند که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 15 درصد رشد داشته است.

وی میزان تولید معادن فعال این استان را 6 میلیون تن در سال اعلام کرد و گفت: برای فعال شدن این معادن بیش از 417 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

ابراهیمی در ادامه از رشد 77 درصدی صدور پروانه‌های بهره‎برداری معدن در این استان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون 16 پروانه بهره‏‎برداری معدن در این استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزون بر 77 درصد رشد داشته است.

سرپرست اداره معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به سرمایه‌گذاری 42 میلیارد ریال در بخش معادن این استان در سال‌ جاری، گفت: با این میزان سرمایه‌گذاری ظرفیت اسمی تولید معادن این استان800 تن افزایش داشته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 112 درصد رشد داشته است.

وی، حجم ذخایر کشف شده را 382 میلیون و 957 هزار تن اعلام کرد و گفت: از ابتدای سال ‌جاری تاکنون 21 پروانه کشف معدن در این استان صادر شده است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: حجم ذخایر مکشوفی با صدور گواهینامه کشف مواد اولیه سیمان لردگان افزایش چشمگیری یافته است.

سرپرست اداره معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در ادامه با بیان اینکه سالیانه 12 هزار تن خاک‌نسوز از معدن دوپلان استخراج می‌شود، گفت: در هر ماه یک هزار تا یک هزار و 500 تن آرژیلیت و بوکسیت از این معدن استخراج می‌شود.

وی حجم معدن خاک نسوز دوپلان را 25 میلیون تن برآورد کرد و افزود: این معدن به‌عنوان تامین کننده اصلی مواد اولیه آجر شاموتی جداره داخلی کوره بلند کارخانجات فولاد سازی کشور به‌شمار می‌رود.

ابراهیمی تصریح کرد: هم اکنون در بازارهای داخلی هر تن خاک نسوز آرژیلیت و بوکسیت با قیمت مناسبی خرید و فروش می‌شود و از توجیه اقتصادی خوبی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: این معدن زمینه اشتغال 90  نفر را به صورت مستقیم و بیش از 200 نفر را به طور غیر مستقیم فراهم کرده است.

انتهای پیام/ح20

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول