اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مقتدایی:

دشمن به‌دنبال جدایی روحانیت از مردم است

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه‌های علمیه گفت: امروز دشمن سعی دارد تا پیوند بین روحانیت و مردم را از بین ببرد این در حالی است که امام خمینی(ره) فرمودند که هرکس به روحانیت و مرجعیت توهین کند ولایت بین او و خداوند قطع خواهد شد.

دشمن به‌دنبال جدایی روحانیت از مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله مرتضی مقتدایی پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای ستاد مرکزی راهیان نور کشور اظهار داشت: امام خمینی(ره) توانست علاوه بر ایجاد انقلاب اسلامی و سرنگونی رژیم منحوس دو هزار و 500 ساله شاهنشاهی یک انقلاب نیز در درون مردم ایجاد کند.

وی ادامه داد: در یک برهه کوتاه از زمان شاهد بودیم مردمی که در رژیم قبلی وضعیت دیگری داشتند، فدایی و عاشق اسلام شدند و در هشت سال جنگ تحمیلی نیز با عشق به شهادت، جبهه‌های حق علیه باطل را مملو از رزمنده کردند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه ملت ایران با تمام وجود از جبهه‌ها و رزمندگان حمایت می‌کردند، خاطرنشان کرد: روحیه انقلابی مردم تاثیر بسیار زیادی در استقرار نظام جمهوری اسلامی داشت و این روحیه انقلابی بود که جبهه‌ها را حفظ کرد.

وی افزود: خوب است که گروهی مامور شوند تا این موارد را جمع‌آوری کنند و در مناطقی که کاروان‌های راهیان نور به آنجا اعزام می‌شوند برای مردم به نمایش بگذارند.

آیت‌الله مقتدایی با بیان اینکه علما نیز حضور پر رنگی در جبهه‌های حق علیه باطل داشتند، یادآور شد: مرحوم آیت‌الله مدنی کسی بود که خود لباس رزم می‌پوشید و در جبهه‌ها حاضر می‌شد و همچنین حضور آیت‌الله مشکینی تاثیر بسیار زیادی در افزایش روحیه رزمندگان داشت و خوب است که تاثیر این حضورها نیز برای مردم ترسیم شود.

وی با بیان اینکه امدادهای غیبی بسیار زیادی در هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌های حق علیه باطل به یاری رزمندگان اسلام آمد، بیان داشت: اگر این امدادهای غیبی نیز جمع‌آوری و برای کاروان‌های راهیان نور بازگو شود تاثیرگذاری بسیار زیادی خواهد داشت.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: در طول هشت سال دفاع مقدس همه مشاهده کرده‌اند که جوانان در شناسنامه‌های خود دست می‌بردند تا بتوانند به جبهه اعزام شوند و حتی پدرانی را مشاهده کردیم که تمام حیله‌ها را به‌کار می‌گرفتند تا جوانان خود را از رفتن به سربازی در رژیم پهلوی باز دارند ولی در هشت سال دفاع مقدس خودشان جوانان خود را آماده و به جبهه‌ها می‌فرستادند.

وی ادامه داد: روحیه‌های جهادی و انقلابی مردم سبب شد تا جمهوری اسلامی ایران از هشت سال جنگ تحمیلی که تمام قدرت‌های جهان به صدام کمک می‌کردند پیروز و سربلند بیرون بیاید و حتی یک وجب از خاک ایران را به دشمن ندهند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور افزود: درست است که شهادت امام حسین(ع) اسلام را احیا کرد ولی اسارت و افشاگری‌های اهل‌بیت(ع) سبب حفظ و تداوم تاثیرگذاری قیام عاشورا شد و کاری که شما انجام می‌دهید و کاروان‌های راهیان نور را به مناطق جنگی اعزام می‌کنید همان کاری است که حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) انجام دادند.

وی با بیان اینکه امروز دشمنان دیگر به ناتو و تهاجم فرهنگی بسنده نکرده‌اند و سعی دارند تا شبهاتی را به افکار و عقیده نسل جوان القا کنند، اظهار داشت: امروز  دشمن سعی دارد تا پیوند بین روحانیت و مردم را از بین ببرد و این در حالی است که امام خمینی(ره) فرمودند که هر کس به روحانیت و مرجعیت توهین کند ولایت بین او و خداوند قطع خواهد شد.

آیت‌الله مقتدایی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی به الگویی برای بیداری‌های جهانی تبدیل شده است، یادآور شد: چه نعمتی از این بالاتر که خون شهیدان موجب شده است تا امروز در کشوری مثل مصر انقلابی ایجاد شود و بعد از یک سال از پیروزی آن مجلسی اسلامی شکل بگیرد و اسلام‌خواهان در آن پیروز شوند.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول