اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه‌های اردبیل:

وحدت کلمه رمز تداوم انقلاب اسلامی است

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه‌های اردبیل و کارشناس مسایل حقوقی و سیاسی گفت: وحدت کلمه رمز بقا و تداوم انقلاب اسلامی ایران است.

وحدت کلمه رمز تداوم انقلاب اسلامی است

محمدباقر راثی‌‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل با اشاره به تفاوت انتخابات ایران با سایر کشورها و تعدد مراکز نظارتی و کنترلی، اظهار داشت: در برگزاری انتخابات پنج عنصر و گذرگاه نظارتی به مانند هیئت اجرایی، مسئولان، وزارت کشور، شورای نگهبان، معتمدین و خود مردم را شاهد هستیم که همه این اهرم‌ها و ابزارهای نظارتی نشان‌دهنده حساسیت جایگاه مجلس و نمایندگان آن است.

این کارشناس مسایل حقوقی و سیاسی در ادامه ابراز داشت: مجلس با اشرافیت بر کار سایر قوا حق تحقیق و تفحص، سئوال و پرسش و استیضاح و تعیین حدود دستگاه‌های اجرایی و قضایی را بر عهده دارد.

وی تصریح کرد: به یقین وظایف متعدد نمایندگان مجلس حکایت از اصالت و اقتدار پارلمان اسلامی ایران دارد که در آن محوریت تصمیم‌‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها انجام می‌شود.

این استاد دانشگاه بیان داشت: با این همه حساسیت و جایگاه ارزنده، استکبار جهانی انتخابات سرنوشت‌ساز مجلس را از ماه‌ها پیش مورد هدف‌گذاری و آماج حملات خود قرار داده تا شاید بتواند با تحریم و تهدید و فشار علیه ایران عرصه حضور مردم در انتخابات را کم‌رنگ و کم‌رونق جلوه دهد.

 

* استکبار جهانی در صدد اجرای سناریوی شبیه به سوریه در ایران است

راثی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: استکبار جهانی در صدد اجرای سناریوی شبیه به سوریه در ایران است.

این کارشناس مسایل حقوقی و سیاسی ادامه داد: آنها احساس می‌کنند که با تحریک برخی مسایل قومیتی و مذهبی و اعتقادی می‌توانند ایران یکپارچه را دچار تشدد کنند در حالی که رمز بقا و تداوم انقلاب اسلامی جز وحدت کلمه چیز دیگری نبوده است.

استاد دانشگاه‌های اردبیل در پایان به خبرنگار فارس در اردبیل ابراز داشت: ملت ایران این بار نیز با اعتماد و توکل به خداوند و حفظ اتحاد جمعی و گروهی تلاش نظام‌های بیگانه را خنثی و یک بار دیگر با حضور حداکثری خود سلامت انتخابات را رقم زده و اقتدار نظام را مضاعف خواهند کرد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول