اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نودشه:

تعصب بزرگ‌ترین مانع وحدت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه نودشه گفت: تعصب بزرگ‌ترین مانع وحدت مذاهب برای رسیدن به جامعه مطلوب اسلامی است.

تعصب بزرگ‌ترین مانع وحدت است

ماموستا ملااحمد مبارکشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پاوه با اشاره به در پیش بودن هفته وحدت و تبریک این هفته اظهار کرد: وحدت یکی از ضروری‌ترین نیازهای امروز جامعه اسلامی است و پرهیز از تعصب به عنوان بزرگ‌ترین مانع وحدت می‌تواند سلاحی مؤثر در مقابله با توطئه‌هایی باشد که جامعه اسلامی را تهدید می‌کند.

وی گفت: دعوت به پرهیز از تفرقه یکی از وظایف مهم علمای دینی است چرا که با تبیین ریشه‌های تفرقه برای مردم به خصوص جوانان توانایی جامعه برای مقابله با توطئه‌ها را افزایش می‌یابد.

امام جمعه نودشه تصریح کرد: همگرایی و وحدت امت اسلام در عصر پیامبر (ص) و حرکت آنها در سایه رهنمودهای آخرین فرستاده خداوند و در زمانی که کانون‌های قدرت و ثروت علیه آیین اسلام بسیج شده بودند قوی‌ترین ابزار اصحاب برای مقابله با دشمنان دین خدا بود.

وی افزود: اتحاد کنونی دشمنان بر علیه ایران اسلامی به عنوان پرچمدار جهان اسلام بی‌شباهت به همسویی دشمنان بر علیه حکومت اسلامی پیامبر(ص) در صدر اسلام نیست و تنها راه پشت سر گذاشتن مشکلات در جامعه امروز ما حرکت حول محور وحدت است.

مبارکشاهی ضمن اشاره به تحولات اخیر در کشورهای اسلامی خاطرنشان کرد: اتحاد مردم و مطرح کردن خواسته‌هایی چون تشکیل حکومت اسلامی پایه‌های لرزان سال‌ها حکومت دیکتاتورهای خودکامه را ویران ساخت و بار دیگر اهمیت وحدت و همدلی برای رسیدن به اهداف مشترک را ثابت کرد.

امام جمعه نودشه ابتکار بنیان‌گذار جمهوری اسلامی در تعیین هفته وحدت را یکی از تدابیر حکیمانه امام (ره) دانست و تأکید کرد: هفته وحدت بهترین زمان برای مقابله با افکار تفرقه افکنانه‌ای است که از سوی دشمنان به جامعه تزریق می‌شود ولی نباید از این امر غافل شد که این مقابله نباید تنها منحصر به هفته وحدت شود.

وی گفت: تأکید بر نقاط مشترک و دوری از مسائلی که به وحدت جامعه خدشه وارد می‌کند باید در همه حال مورد توجه خواص باشد چرا که مردم رفتار بزرگان را همواره الگو قرار می‌دهند و کم‌ترین بی‌توجهی می‌تواند آثار بسیار مخربی به دنبال داشته باشد.

مبارکشاهی با اشاره به جشن‌های میلاد پیامبر بزرگوار اسلام (ص) که در مناطق سنی‌نشین برگزار می‌شود، تصریح کرد: برگزاری برنامه‌های مولودی‌خوانی همزمان با آغاز ماه ربیع‌الاول و میلاد حضرت محمد (ص) در مناطق سنی‌نشین از جمله منطقه اورامانات سابقه طولانی داشته و هر سال این مراسم با شور و شکوه خاصی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: امسال تقارن جشن‌های میلاد پیامبر (ص) و هفته وحدت با جشن پیروزی انقلاب فضایی را به وجود می‌آورد که مردم در سایه آن خود را برای برگزاری انتخاباتی پرشور که یکی از صحنه‌های واقعی تجلی وحدت و انسجام است، آماده کنند.

امام جمعه نودشه در پایان سخنان خود به ترور امام جمعه اهل سنت راسک اشاره کرد و گفت: ترور ناجوانمردانه این روحانی مظلوم لکه ننگ دیگری بر دامن ایادی استکبار است که می‌کوشند در وحدت جامعه خلل وارد کنند ولی بارها ثابت شده که خون به ناحق ریخته چنین افرادی تنها رسوایی را برای عاملان و آمرانش به همراه خواهد آورد.

انتهای پیام/م20/گ2000

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول