اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بانک کشاورزی گلستان:

تسهیلات حمایتی کشاورزان باید به یک عدد ثابت برسد

خبرگزاری فارس: رئیس بانک کشاورزی استان گلستان گفت: تسهیلات حمایتی کشاورزان باید به یک عدد ثابت برسد و این روند در سال‎های آتی نیز ادامه داشته باشد.

تسهیلات حمایتی کشاورزان باید به یک عدد ثابت برسد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، کیوان علی‌نژاد صبح امروز در جمع کشاورزان استان گلستان اظهار داشت: اینکه کمک‎های حمایتی از کشاورزان هر سال افزایش می‎یابد خوب است، اما عملاً عملکرد گذشته ما را زیر سوال می‎برد.

وی تصریح کرد: در برنامه چهارم و پنجم توسعه، کمک‎های دولت در قالب تسهیلات 30 درصد،70 درصد و 85 درصد، واقعا کمک‎های بسیار موثری در اجرای پروژه‎هاست که ما این تاثیرگذاری را در استان شاهدیم.

رئیس بانک کشاورزی گلستان ادامه داد: روند افزایشی تسهیلات به کشاورزان منجر به آن می‎شود کشاورزانی که در گذشته از تسهیلات 30 درصدی استفاده کردند دیگر بدهی‎شان را بانک‎ها پرداخت نکنند و نمونه‎اش نیز اکنون در استان موجود است که در قالب تسهیلات 30 درصدی فقط با اداره آب بیش از 140 میلیارد از مطالبات‎مان، سال‎های سال است که بلوکه شدند.

علی‎نژاد عنوان کرد: حدود 14 آب‎بندان داریم که در گذشته 30 درصد بخشودگی داشت و هنوز 60 درصد مطالبات‎مان هنوز بلاتکلیف است و 2 هزار و 300 خانواده کشاورز به دلیل همین مشکلات، واقعا دچار بحران شده‎اند که در استان تعدادشان قابل توجه است.

وی تاکید کرد: معتقدم افزایش این کمک‎های 30، 70 و 85 درصدی یک جایی باید به پایان برسد و ما به یک عدد ثابت برسیم که البته این بحث، مشکل استانی نیست، ولی باید کاری کنیم که این مسائل در داخل استان مدیریت شود و هر ساله نیاییم به منظور کمک به کشاورزان و افزایش تسهیلات، عملکرد گذشته را زیر سوال ببریم.

رئیس بانک کشاورزی گلستان با بیان اینکه کشاورزان هنوز به سیستم بانکی بدهکار هستند، متذکر شد: این بدهی را دولت نمی‌تواند پرداخت کند، ولی در مصوبه سفر هیئت وزیران بند "ب" این مصوبه دو راه حل را پیشنهاد کرده که راه حل دوم این بود که اصل و سود این تسهیلات در لایحه دیده شود و به بانک‌ها پرداخت شود که در این راستا قرار است جلسه ویژه‎ای صورت بگیرد.

انتهای پیام/ن۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول