اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم:

انتخابات مانور قدرت و نمایش همبستگی ملت ایران است

خبرگزاری فارس: استاندار قم گفت: انتخابات مانور قدرت و نمایش وحدت و همبستگی ملت ایران است.

انتخابات مانور قدرت و نمایش همبستگی ملت ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور در هشتمین جلسه شورای اداری استان قم که شنبه شب در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد، قدرت و اقتدار نظام اسلامی را از محرم و صفر دانست و اظهار داشت: محرم و صفر انقلاب را به پیروزی رساند و اقتدار معنوی محرم و صفر این انقلاب را تاکنون حفظ کرده است.

وی خاطر نشان کرد: افراد منصف و تحلیل‌گران غیر مغرض خارجی نیز به این نکته اعتراف کرده‌اند و به صراحت قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را در عزاداری‌های اهل بیت(ع) اعلام می‌کنند.

استاندار قم خیزش‌های اسلامی و حتی تمام خیزش‌های مردمی را برگرفته از آرمان عدالت‌خواهانه قیام اباعبدالله و عاشورا دانست که امروز همه جهان را به ارتعاش واداشته است.

وی با بیان اینکه امروز نظام نئولیبرالیستی آمریکا رو به زوال است خاطر نشان کرد: بحران اقتصادی آمریکا پس از سه سال متوالی به بحران سیاسی و اجتماعی تبدیل شده است و در حال حاضر مشروعیت سیاسی آمریکا زیر سئوال رفته است.

موسی‌پور با اشاره به اینکه مردم آمریکا در تظاهرات خود پرچم این کشور را سرنگون می‌کنند، اظهار داشت: این بدان معنا است که حس میهن‌پرستی در بین مردم این کشور از بین رفته است و حتی برخی از ایالت‌های آمریکا همانند اتفاقاتی که در اتحاد جماهیر شوری افتاد، درخواست جدایی دارند.

وی با بیان اینکه امروز در آمریکا هر روز تعداد بیشتری از بانک‌ها ورشکست می‌شوند و نرخ بیکاری رو به افزایش است، گفت: در حال حاضر بدهی‌های آمریکا 30 هزار میلیارد دلار است که از تمام بدهی‌های کشورهای دنیا بیشتر است و پیش‌بینی می‌شود این مبلغ افزایش چند برابری داشته باشد.

استاندار قم با بیان اینکه در برابر این نظام لیبرالیستی غرب، ایران اسلامی ایستاده است، ابراز داشت: امروز ایران اسلامی نه تنها به الگویی برای خیزش‌های مردمی منطقه تبدیل شده است بلکه هر کجا حرکت و جنبشی است به نوعی برگرفته از آرمان‌های این انقلاب است.

وی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری از اوضاع کشور و اینکه ایران اسلامی امروز در موضع بدر و خیبر قرار دارد، گفت: این از ویژگی‌های یک رهبری هوشمند است که میدان مبارزه را کاملا رصد می‌کند و بر اساس توانمندهای جبهه دشمن و اردوگاه خودی با بصیرت و بینایی می‌فرماید ما در موضع شعب ابیطالب نیستیم بلکه در موضع بدر و خیبر هستیم و این هیاهوها هیچ است.

موسی‌پور تاکید کرد: همه ما اعم از مردم، اندیشمندان و سیاسیون باید با وحدت و همبستگی قدرت نظامی اسلامی ایران را حفظ کنیم و آرمان‌های انقلاب را هر چه بیشتر به دنیا عرضه کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در آستانه دهه مبارک فجر قرار داریم، تصریح کرد: باید برنامه‌های دهه فجر امسال باشکوه‌تر، گسترده‌تر، پرشورتر و عمیق‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود.

استاندار قم اضافه کرد:‌ به‌حمدالله ایام دهه مبارک فجر امسال مقارن با ایام جشن و سرور و میلاد پیامبر اعظم(ص) است و لازم است با برنامه‌ریزی بهتر از این ایام خجسته بهره‌برداری بیشتری کرد.

وی با بیان اینکه رویکرد اصلی در برپایی برنامه‌ها و مراسم دهه مبارک فجر باید به سمت مشارکت بیشتر مردم برود، خاطر نشان کرد: علاوه بر غنی‌سازی محتوایی برنامه‌ها دهه فجر، باید در برنامه‌های این ایام به بیان دستاورد‌های عظیم انقلاب،‌ بیان وضعیت حقارت و ذلتی که قبل از انقلاب داشتیم و عظمت و اقتداری که امروز در سایه انقلاب اسلامی به دست آمده بپردازیم و قشر جوان و نوجوان را هر چه بیشتر با دستاوردهای انقلاب اسلامی آشنا کنیم.

موسی‌پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند‌ماه، ابراز داشت: به‌حمدالله همه فعالیت‌های اجرایی تاکنون به خوبی پیش رفته و برنامه‌ها طبق زمان‌بندی انجام خواهد شد.

وی حضور و مشارکت گسترده مردم در انتخابات را مهم‌ ارزیابی و تاکید کرد: انتخابات مانور قدرت و نمایش وحدت و همبستگی ملت ایران است و لازم است این نمایش را به خوبی در مقابل دیدگان مردم دنیا به تصویر بکشیم.

استاندار قم با بیان اینکه راهبرد دشمن از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در قبال انتخابات کمرنگ کردن حضور مردم و ایجاد اغتشاش و ناآرامی در انتخابات بوده است، اظهار داشت: در مقابل دشمنان مردم، برگزارکنندگان انتخابات، کاندیداها، طرفداران آنها و ستادها باید ضمن حفظ آرامش در فضای رقابتی انتخابات، زمینه حضور حداکثری مردم را فراهم آورند.

وی با اشاره به اینکه وظیفه مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی برگزاری انتخاباتی سالم و صیانت از رای مردم است، تصریح کرد: به هیچ وجه نباید نگاه جانبدارانه‌ای در مسئولین دیده شود و در محیط‌های دولتی نباید حرف جانبدارانه‌ای له یا علیه کاندیدایی گفته شود.

موسی‌پور با تاکید بر رعایت بی‌طرفی کامل مسئولان دستگاه‌ها در انتخابات گفت: باید هر چه در توان داریم برای حضور حداکثری و گسترده مردم در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به کار ببندیم.

وی با اشاره به اینکه به هیج وجه نباید از امکانات دولتی به نفع کاندیدای خاصی استفاده شود، تصریح کرد: اگر موردی ملاحظه شود با شدت برخورد خواهیم کرد.

استاندار قم یادآور شد: دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما باید هر چه می‌توانند تلاش کنند تا زمینه حضور حداکثری مردم را در انتخابات فراهم کنند.

انتهای پیام/و۱۰/د1000

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول