اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با مشارکت نروژ صورت می‌گیرد

اجرای طرح نوین پرورش ماهی در قم

خبرگزاری فارس: طرح نوین پرورش ماهی در قم با مشارکت یک شرکت نروژی در استان قم به صورت پایلوت اجرایی خواهد شد.

اجرای طرح نوین پرورش ماهی در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، پیتر آندر شروت شنبه شب در نشست مشترک با مسئولان سازمان صنعت و معدن، جهاد کشاورزی و محیط زیست استان قم طرح خود مبنی بر پرورش ماهی و آبزی با شیوه‌ای جدید را ارائه کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این شرکت نروژی 25 سال سابقه فعالیت در زمینه آبزی‌پروری دارد، افزود: این شرکت پرورش آبزی را در سیستم‌های مدار بسته دنبال می‌کند.

این سرمایه‌گذار نروژی تصریح کرد: با توجه به مشکلاتی که ایران در زمینه تامین آب دارد اجرای چنین طرح‌های آبزی‌پروری می‌تواند موفقیت‌آمیز باشد.

وی در خصوص نشست مشترک با مسئولان استان قم خاطر نشان کرد: مذاکرات خیلی خوبی در این جلسه صورت گرفته است و امیدواریم که بتوانیم در زمینه همکاری‌های مشترک به تعامل برسیم.

آندر شروت در خصوص اجرای طرح آبزی‌پروری در فضایی گلخانه‌ای بیان کرد: این طرح در کشورهای اوکراین، روسیه بنگلادش و... به صورت موفقیت‌آمیز اجرا شده است.

وی در خصوص مشخصات و نحوه پرورش آبزیان در این سیستم تاکید کرد: این سیستم به صورت بسته است و نسبت به دیگر روش‌های پرورش ماهی به آب بسیار کمتری نیاز دارد.

این سرمایه‌گذار نروژی در خصوص علت انتخاب قم به عنوان استان پایلوت در زمینه اجرای این طرح گفت: نزدیکی قم به تهران، قرار گرفتن در مرکز کشور و دسترسی آسان به بازار مصرف از جمله ویژگی‌های استان قم است و این ویژگی‌ها می‌تواند در موفقیت اجرای این طرح تأثیرگذار باشد.

وی یادآور شد: این طرح اگر به صورت پایلوت اجرایی شود قطعا موفقیت‌آمیز خواهد بود و تولیدات این ماهی می‌تواند علاوه بر مصرف داخلی به خارج نیز صادر شود.

آندر شروت با اشاره به اینکه استان قم از نظر اقلیمی و وضعیت آب و هوایی شرایط مساعدی دارد، اضافه کرد: کشور بزرگ ایران نیاز به ماهی تازه دارد و این طرح می‌تواند نیاز بازار ایران را تامین کند.

وی افزود: ما جلسه بسیار خوبی با مسئولان استان قم داشتیم و دریافتم که اشتیاق و علاقه فراوانی به اجرای این طرح در قم وجود دارد و امیدوارم که این پروژه به مرحله اجرا برسد.

انتهای پیام/و۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول