اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست بخشداری مرکزی شیراز تاکید کرد

جهت‌دهی فرهنگی برنامه‌های دهه فجر

خبرگزاری فارس: سرپرست بخشداری مرکزی شیراز گفت: در سال جاری باید بیشتر برنامه‌های دهه مبارک فجر را به سمت فعالیت‌های فرهنگی سوق دهیم تا مردم بیش از پیش با وقایع مهم این دهه آشنا شوند.

جهت‌دهی فرهنگی برنامه‌های دهه فجر

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حمیدرضا اسماعیلی عصر امروز در جلسه ستاد دهه فجر بخش مرکزی شیراز با بیان اینکه دهه فجر دهه پیروزی انقلاب اسلامی و یادآور رشادت‌ها و دلیرمردی‌هایی است که سبب استقلال و آزادی ملت ایران اسلامی شد اظهار داشت: گرامیداشت این دهه علاوه بر اعتقادات و باورهای ملت ایران یک ویژگی فراملی را در خود دارد و آن تاسی ملت‌های آزاده دنیا به انقلاب اسلامی و پیروزی آنان به ویژه در زمان فعلی و بیداری اسلامی کشورهای منطقه است.

وی در ادامه از تشکیل ستاد دهه فجر به منظور هماهنگی، ایجاد وحدت رویه و یکپارچه‌سازی امور اجرایی و انسجام ستادها خبر داد و تصریح کرد: 12 کمیته مسئول برگزاری مراسم 22 بهمن و برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر در روستاهای بخش مرکزی شیراز هستند.

اسماعیلی با بیان اینکه اعضای ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در روستاها همان اعضای شورای اسلامی به همراه فرمانده پایگاه مقاومت بسیج روستا و امام جماعت هستند که در این بین دهیار روستا به عنوان مسئول ستاد انجام وظیفه می‌کند، ابراز داشت: ستادهای دهه فجر انقلاب اسلامی روستاها بر اساس دستورالعمل‌های صادر شده از سوی ستاد استانی و با هماهنگی ستاد شهرستان و بخش با لحاظ عناوین مشخص شده برای هر روز دهه، فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: کمیته‌های ارتباطات و اطلاع رسانی، بسیج و ایثارگران، پشتیبانی، اصناف، دانشجویی، زنان و جوانان، فرهنگی و هنری، فضاسازی، نظارت و ارزیابی، مساجد، روستایی و عشایر و ورزش کمیته‌های ستاد دهه فجر این استان هستند.

به گفته وی تلاش در راستای مشارکت مردم در برگزاری مراسم و مردمی‌تر کردن آنها، تزیین و چراغانی و آذین‌بندی و زیباسازی سطح روستا پیش از آغاز دهه، به صدا در آمدن زنگ انقلاب همزمان با ساعت ورود حضرت امام خمینی (ره) به میهن در مدارس از اقداماتی است که از سوی ستادهای دهه فجر انقلاب اسلامی روستاها انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته 33 برنامه ورزشی به مناسبت سی و سومین سال جشن پیروزی انقلاب، ‌58 برنامه عمرانی اعم از افتتاح پروژه‌های عمرانی و کلنگ‌زنی، و بیش از 200 برنامه فرهنگی در سطح بخش مرکزی شیراز انجام می‌شود از اجرای برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، اعم از جنگ‌های شادی، برگزاری مسابقات رشته‌های مختلف ورزشی در این ایام خبر داد. سرپرست بخشداری مرکزی شیراز ادامه داد: در این ایام همچنین ایستگاه‌های صلواتی و توزیع گل و شیرینی در سطح روستاها صورت می‌گیرد.

اسماعیلی اظهار داشت: برنامه‌های دهه فجر روستا به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که تمام قشرهای ساکن در آبادی اعم از زن و مرد، نونهال و نوجوان و جوان و میان‌سال و سالمند، خانه‌دار و شاغل را در بر گیرد.

 وی تصریح کرد: در روستاها برنامه متمرکز جشن با حضور مسئولان بخش، شهرستان یا استان و حضور مسئولان در میان مردم با هدف تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و دولت خدمتگزار در روستا و پرسش و پاسخ در راستای اقدامات صورت گرفته در روستا، انجام می‌شود و به منظور تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا و امام راحل، حضور اهالی در گلزار شهدای روستا و به دنبال آن ذکر فاتحه، غبارروبی گلزار  نیز صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول