اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول مسابقات هیئت شطرنج خوزستان:

21 شطرنج‌باز اهوازی در مسابقات کشوری شرکت دارند

خبرگزاری فارس: مسئول برگزاری مسابقات هیئت شطرنج استان از حضور 21 شطرنج‌باز اهوازی در مسابقات شطرنج کشور خبر داد.

21 شطرنج‌باز اهوازی در مسابقات کشوری شرکت دارند

مزدک ارزانی‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: این مسابقات در رده‌های پایه در سه شهر بابلسر، مشهد و رشت در حال برگزاری است.

وی افزود: این رقابت‌ها در رده‌های سنی زیر 8 تا زیر 18 سال، در دو بخش پسر و دختر برگزار می‌شود. شطرنج‌بازان پسر و دختر در رده سنی 10 تا 12 سال، 8 تا 10 و نیز زیر 8 سال در بابلسر و پسران در رده سنی 12 تا 14 سال، 14 تا 16 سال و 16 تا 18 سال در مشهد مقدس از ششم بهمن ماه به رقابت پرداختند.

ارزانی‌پور ادامه داد: همچنین بازیکنان دختر در رده سنی 12 تا 14 سال، 14 تا 16 سال و 16 تا 18 سال از هشتم بهمن ماه در رشت به مصاف هم رفتند.

وی بیان کرد: این رقابت‌ها به روش سوئیسی در یک هفته و بین بیش از هزار دختر و پسر خردسال، نونهال و نوجوان برای حضور در تیم ملی در حال برگزاری است.

مسئول برگزاری مسابقات هیئت شطرنج استان خاطرنشان کرد: از هر رده سنی پنج نفر بر‌تر به اردوی تیم ملی راه می‌یابند و نفرات اول هر رده نیز موفق به کسب سهمیه آسیایی و جهانی می‌شوند.

ارزانی‌پور بیان کرد: محمد سام عالیوند در رده سنی زیر 8 سال، پارسا و پویان باغبان، سینا کیانی و امیر ارسلان حسینی بین 8 تا 10 سال، شهریار کازرونی، متین افشانی، سینا متقی و حامد بنی‌سعید در سن 10 تا 12 سال، و نیز حسین عباس لرکی و مهدی مومن‌زاده 12 تا 14 سال، مهدی شریفی و امیرسالار حیدری، در رده 14 تا 16 و آرمان جهان‌بخشی و نادر قربانی 16 تا 18 سال تیم پسر این رقابت‌ها را تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: همچنین عسل رحمانیان در رده سنی 8 تا 10 سال، هدیه تلخابی 10 تا 12 سال، راحیل کیانی و مهزاد نادری‌فر در رده 12 تا 14 سال، سارا بهوند در رده 14 تا 16 سال و هاجر عبادی 16 تا 18 سال به نمایندگی از خوزستان در این مسابقات حضور یافتند.

ارزانی‌پور با اشاره به روند این مسابقات گفت: تاکنون بهترین نتیجه را در تیم خوزستان، در بین پسر‌ها مهدی شریفی و در میان دختر‌ها عسل رحمانیان، هر دو با سه برد از سه بازی کسب کرده‌اند.

گفتنی است این رقابت‌ها به مدت یک هفته در مکان‌های گفته شده ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ج20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول