اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کتابخانه ملی:

کتابخانه ملی ایران 6 میلیون منبع دارد

خبرگزاری فارس: معاون سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: بیش از 6 میلیون منبع در کتابخانه ملی ایران وجود دارد که شامل کتاب، نشریه و مواد غیرکتابی می‌شوند.

کتابخانه ملی ایران 6 میلیون منبع دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حبیب‌الله عظیمی ظهر امروز در جمع کارکنان سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران منطقه جنوب شرق کشور «کرمان» اظهار داشت: هدف از سفر به کرمان تجهیز، تکمیل و ساماندهی مدیریت کتابخانه ملی ایران در این استان است.

وی افزایش منابع و تقویت کتابخانه ملی در کرمان را از دیگر اهداف سفر خود به کرمان ذکر کرد و افزود: در جریان این سفرها در زمینه صدور فیپا در مرکز استان‌ها تصمیم‌گیری می‌شود تا این امر در خارج از تهران نیز صورت گیرد.

عظیمی بیان داشت: همچنین در سفرهای استانی زمینه صدور شاپا و شابکا در داخل استان‌های کشور نیز فراهم می‌شود.

وی تصریح کرد: با صدور مجوز شابکا در استان‌ها تمام کتابخانه‌های فعال می‌توانند شناسه‌گر استاندارد بین‌المللی کتابخانه‌ها را در داخل استان دریافت کنند.

عظیمی با بیان اینکه منبع، نیرو و فضا سه آیتم تعیین کننده استانداردها هستند، خاطرنشان کرد: با اعطای شابکا به کتابخانه‌ها می‌توان استانداردهایی را برای این مجموعه‌ها تعریف کرد.

وی افزود: برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای محققان و کتابداران در سه سطح کتابداران کتابخانه‌های استانی، محققان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دستور کار کتابخانه ملی ایران قرار دارد.

عظیمی ابراز داشت: در این دوره‌های آموزشی آخرین دستاوردها، چگونگی جستجوی منابع مورد نیاز در داخل و خارج از کشور و شیوه‌های پایان‌نامه نویسی به مخاطبان ارائه می‌شود.

وی از راه‌اندازی مرجع مجازی کتابخانه ملی ایران خبر داد و افزود: محققان می‌توانند با مراجعه به مدیریت کتابخانه ملی در استان‌ها به کتابخانه ملی مرکز مرتبط شوند و منبع مورد نیاز داخلی و خارجی را دریافت کنند.

عظیمی از فعالیت 9 مرکز سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در کشور خبر داد و ابراز داشت: تاکنون امکان صدور خدمات شابکا، فیپا و شاپا در استان‌های فارس و سیستان و بلوچستان فراهم شده است.

وی با بیان اینکه در استان کرمان به علت نبود فضای فیزیکی مناسب تاکنون امکان صدور شابکا، فیپا و شاپا فراهم نشده بود، گفت: با توجه به نیاز موجود تلاش می‌کنیم در فضای فعلی کار را دنبال کنیم و مجموعه خدمات راه‌اندازی شود.

عظیمی با بیان اینکه تاکنون 3 هزار و 400 نشریه در کشور شماره استاندارد ملی پیایندهای ایران را دریافت کرده‌اند، عنوان کرد: تمام نشریات الکترونیکی و مکتوب می‌توانند، این شماره را دریافت کنند.

وی از وجود بیش از 6 میلیون منبع در کتابخانه ملی ایران خبر داد و اذعان داشت: این منابع شامل کتاب، نشریه و مواد غیر کتابی می‌شوند.

عظیمی بیان داشت: منابع غیر کتابی کتابخانه ملی ایران 70 آیتم از جمله پایان‌نامه، عکس، لوح‌های فشرده، پوستر و نقشه را شامل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: 2 میلیون و 300 هزار کتاب، 2 میلیون نشریه و بیش از 2 میلیون مواد غیر کتابی در کتابخانه ملی ایران وجود دارد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول