اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به تصویب شورای شهر مشهد رسید

10 هزار ریال جریمه برخورد با افراد خاطی در ندادن هزینه اتوبوسرانی

خبرگزاری فارس: در جلسه امروز شورای اسلامی شهر مشهد جریمه 10 هزار ریالی برای افراد خاطی در پرداخت‌نکردن هزینه اتوبوسرانی در نظر گرفته شد و به تصویب اکثریت اعضای شورای شهر رسید.

10 هزار ریال جریمه برخورد با افراد خاطی در ندادن هزینه اتوبوسرانی
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، در یک‌صد و سی و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که ظهر امروز در تالار شورای شهرداری مشهد برگزار شد، لایحه ایجاد نظام بازرسی برای کنترل پرداخت افراد در هزینه اتوبوسرانی در دستور کار اعضای شورای اسلامی شهر مشهد قرار گرفت که در نهایت به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر مشهد رسید.
براساس متن این لایحه به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود که در راستای مراقبت در پرداخت بهای استفاده از ناوگان سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد و نیز کاهش مشکلات ناشی از پرداخت نکردن هزینه‌های ارائه خدمات در بخش حمل و نقل عمومی علاوه بر رانندگان اتوبوس با ایجاد نظام بازرسی، پرداخت کرایه مسافران را کنترل کند.
هم‌چنین براساس این لایحه فعالیت بازرسان در زمان سرویس‌دهی و بدون توقف اتوبوس با انتخاب مسافران به صورت تصادفی و کنترل کارت آنان با دستگاه‌های دستی انجام شود.
در صورت محرز شدن پرداخت نکردن کرایه اتوبوس حمل و نقل توسط نمونه انتخابی فرد به میزان 10هزار ریال جریمه می‌شود و رسید مربوطه توسط بازرس به مسافر مذکور تحویل داده می‌شود.
هم‌چنین سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد موظف شد که راهکارهای اجرایی آئین‌نامه مربوط به چگونگی دریافت بهای خدمات از شهروندانی که از پرداخت هزینه‌های سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد امتناع می‌ورزند را ظرف مدت دو ماه با همکاری حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد و نیز روزنامه شهرآرا به نحوه شایسته در زمینه فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی طرح اقدام کند.

* 30درصد مردم هزینه بلیت را پرداخت نمی‌کنند
در ادامه جلسه شورای اسلامی شهر مشهد سیداسماعیل مفیدی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد در ارتباط با پرداخت هزینه‌های سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد اظهار داشت: آنچه که در این ارتباط می‌توان گفت این است که در حال حاضر حدود30 درصد مسافران ناوگان سازمان اتوبوسرانی هزینه خودرا پرداخت نمی‌کنند.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد تاکیدکرد: در این میان آنچه که شاهد هستیم این است که این افراد نه به دلیل درماندگی و یا استیصال، هزینه سازمان اتوبوسرانی را پرداخت نمی‌کنند بلکه از روی آگاهی از پرداخت هزینه سازمان اتوبوسرانی امتناع می‌ورزند.
مفیدی با اشاره به اینکه این اقدام افراد نوعی حرام‌خواری در اموال بیت‌المال است خاطرنشان کرد: باید به گونه‌ای با این افراد برخورد کنیم که دیگر شاهد این گونه اقدام‌ها در ارتباط با پرداخت هزینه‌های سازمان اتوبوسرانی شهرداری نباشیم.

*کسی که به اموال بیت‌المال خیانت می‌کند محترم نیست
در ادامه خادمی عضو شورای اسلامی شهر مشهد نیز در بیان راهکار مقابله با این برخورد در سطح شهر گفت: کسی که به اموال بیت‌المال خیانت می‌کند محترم نیست و باید مانند افراد غیرمحترم با آنها برخورد کرد.
این عضو شورای اسلامی شهر مشهد اظهار داشت: به افرادی که به دلیل درماندگی از پرداخت هزینه‌های سازمان اتوبوسرانی امتناع می‌ورزند کاری ندارم اما عده‌ای از افراد با علم اقدام به این کار می‌کنند.
خادمی با اشاره به اینکه این مشکل از گذشته و در همه کشورها وجود دارد ادامه داد: مشکل برخورد با افرادی که هزینه‌های عمومی را پرداخت نمی‌کنند فقط مشکل ما نیست و در این میان بسیاری از کشورهایی که با این مسئله رو به‌ رو بوده‌اند تاکنون فکرها و تدابیری را اتخاذ کرده‌اند.
وی بهترین راه مقابله با این افراد را قرار دادن آن‌ها در مقابل ضرر عنوان کرد و اظهار داشت: تاکنون خرد بشری بهتر از این که فرد خاطی را در مقابل ضرر قرار دهیم ،تدبیر پیدا نکرده است.

*با 100 یا 200 هزار تومان نمی‌توان با این افراد برخورد کرد
عضو شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه خاطرنشان کرد: با جریمه‌ای در حدود 300 یا 400 هزار تومان هم نمی‌توان با این افراد مقابله کرد و در این راستا باید به گونه‌ای عمل کرد که راه دوباره رفته برای ما تکرار نشود.
در ادامه نیز غلامرضا خواجی رئیس کمیسیون مشارکت‌های کلان اقتصادی شورای شهر مشهد در تایید افزایش هزینه‌های برخورد با این افراد گفت: باید جریمه‌ای که برای این افراد در نظر گرفته می‌شود به گونه‌ای باشد که در مقابل این اقدام افراد حالت کیفری داشته باشد.
هوشنگ خندان معاون شهردار مشهد در این راستا اظهار داشت: آنچه که مسلم است فرهنگ‌سازی در این امر نقش بسزایی دارد که بر این اساس ما نیز به دنبال آن هستیم بنابر این از شورای اسلامی شهر مشهد می‌خواهیم که شروع برخورد را با همان 500 تومان در نظر بگیرد و در ادامه این مبلغ افزایش یابد.
انتهای پیام/م10/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول