اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

کاروان‌های راهیان نور کار فرهنگی زود بازده است

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان با اشاره به اینکه اعزام جوانان به همراه کاروان‌های راهیان نور یک کار فرهنگی زود بازده است، گفت: این سفر به دگرگونی‌های فرهنگی روحیات جوانان کمک می‌کند.

کاروان‌های راهیان نور کار فرهنگی زود بازده است
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد راهیان نور استان زنجان با اشاره به اینکه اعزام کاروان‌های راهیان نور به مناطق جنگی به عنوان یک فرهنگ در کشور جا افتاده است، اظهار داشت: استمرار این فرهنگ در انتقال فرهنگ حاضران در دفاع مقدس به نسل جوان کمک می‌کند.
وی با یادآوری سابقه چندین ساله اعزام کاروان‌های راهیان نور به مناطق جنگی افزود: در سال‌های نخست تصور بر این بود که این کار به دلیل نزدیکی زمانی به جنگ انجام می‌شود.
استاندار زنجان تاکید کرد: گذشت زمان ثابت کرد که اعزام کاروان‌های راهیان نور به مناطق جنگی در انتقال فرهنگ رزمندگان حاضر در جبهه نقش موثری داشته است.
وی با اشاره به اینکه بعد از 24 سال هنوز فرهنگ بازدید از مناطق جنگی در بین مردم به ویژه جوانان رواج دارد، گفت: اثرات فرهنگی این بازدیدها بسیار زود بازده و ماندگار است.
رئوفی‌نژاد تاثیرگذاری فرهنگی عمیق اعزام کاروان‌های راهیان نور را منوط به وجود و حضور راویان صادق دانست و تصریح کرد: هر چند تا کنون از وجود راویانی که خود در مناطق جنگی حضور داشتند استفاده خوبی شده است، ولی هنوز هستند افرادی که می‌توانند به این کار فرهنگی کمک کنند.
وی بر لزوم استفاده از همه ظرفیت‌ها به ویژه مدیران کل استان که سابقه حضور در جبهه را دارند در کاروان‌های راهیان نور به عنوان راوی اشاره و اضافه کرد: اگر بتوانید راویان نور را در یک جلسه گرد هم آورید توصیه‌هایی برای آنها دارم که به عنوان ادای دین در اختیار آنها قرار می‌دهم.
وی با اشاره به اینکه نباید اقدام به اعزام اجباری افراد به مناطق جنگی کرد، ادامه داد: باید امکان حضور افراد با کیفیت و طالب حضور در مناطق جنگی در برنامه‌های فرهنگی مانند کاروان‌های راهیان نور فراهم شود.
رئوفی‌نژاد با بیان اینکه تعداد اعزام‌های کاروان‌های راهیان نور نسبت به چند سال گذشته چند برابر شده است، افزود: دانش‌آموزان و جوانان استقبال خوبی برای حضور در مناطق جنگی از خود نشان می‌دهند.
وی اعزام هزار و 500 دانشجو به مناطق جنگی را غیر قابل قبول دانست و گفت: باید این آمار را با مسئولیت اجرایی خود دانشگاه‌ها به پنج هزار نفر رساند.
استاندار زنجان تاکید کرد: آمار اعزام پنج هزار دانشجو با کاروان‌های راهیان نور باید به نسبت معین بین دانشگاه‌ها از جمله زنجان، علوم پزشکی، آزاد، پیام نور و علمی کاربردی تقسیم شود.
وی بر ضرورت همکاری ارگان‌های فرهنگی برای تهیه بسته‌های فرهنگی تاکید کرد و گفت: صدا و سیما هم باید یک تیم کامل هنری را به همراه کاروان‌های راهیان نور به مناطق جنگی اعزام کند.
رئوفی‌نژاد با اشاره به اینکه عمده هزینه‌های اعزام کاروان‌های راهیان نور را اجاره اتوبوس‌ها تشکیل می‌دهد، گفت: استانداری این هزینه را تقبل می‌کند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول