اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار قم خواستار شد

تسریع در عملیات اجرایی شهرک چاپ و نشر

خبرگزاری فارس: معاون استاندار قم گفت: برای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی،‌ ضروری است روند عملیات اجرایی احداث شهرک چاپ و نشر قم با سرعت بیشتری ادامه یابد.

تسریع در عملیات اجرایی شهرک چاپ و نشر
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام محمدمهدی عرب‌انصاری در مراسم گشایش هفتمین نمایشگاه کتاب استان قم که پیش از ظهر امروز در مجتمع امام خمینی(ره) قم برگزار شد، اظهار کرد: نمایشگاه کتاب فرصتی مفید برای انس با کتاب و شناخت مجموعه‌های جدید منتشر شده در سراسر کشور است.
وی افزود: هر دری که به دنیای کتاب و نشر باز شود مجموعه‌ای از حقایقی است که پیش روی ما قرار داده می‌شود زیرا یکی از افتخارات انبیای الهی این است که آنها به وسیله کتاب از دانش الهی برخوردار شده‌اند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم کتاب را هدیه‌ای آسمانی از سوی خداوند به پیامبران دانست و تصریح کرد: قرآن کریم بزرگ‌ترین معجزه حضرت محمد(ص) بوده و علاوه بر نورانیت‌بخشی به زندگی پیامبر اکرم(ص)، در زندگی بشر امروز نیز درخشندگی داشته و کام حقیقت‌جویان تمام عالم را سیراب می‌سازد.
وی با بیان اینکه قرآن غنی‌ترین معجزه نبی مکرم اسلام(ص) است، گفت: این کتاب بیشترین نیاز فکری، فرهنگی و اعتقادی مردم دنیا را پاسخگو بوده و به عنوان یک منبع عظیم دارای همه معارف و رازهای خلقت در اختیار بشر قرار گرفته است.
عرب‌انصاری خاطرنشان کرد: هرچه که انسان‌ها به قرآن نزدیک‌تر شده و بهره‌ بیشتری از آن ببرند، در حفظ و حراست از جامعه و اقشار مختلف مردم از همه فتنه‌ها و خطرات مصون‌تر خواهند بود.
وی با اشاره به تاکیدات فراوان قرآن کریم در مورد علم و دانش افزود: این امر بیانگر اهمیت و ارزش والای مطالعه و انس با کتاب است زیرا جامعه اسلامی، جامعه‌ای وزین و دارای سابقه فرهنگ و دانش زیادی بوده و در اعصار مختلف تاریخ رشد فراوانی داشته است و امروز نیز به برکت انقلاب اسلامی و منزلت رهبری جهان اسلام توسط مقام معظم رهبری، شایسته است که تمام مردم نسبت به انس بیشتر با کتاب و فرهنگ کتابخوانی همت بیشتری داشته باشند.
 
*آمارهای کتاب متناسب با شأن جامعه نیست
معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم ادامه داد: پس از انقلاب اسلامی ایران، نشر و چاپ کتاب مورد تاکید فراوان قرار گرفته است اما هنوز آمارهای موجود متناسب با شأن جامعه و نیازهای موجود نیست.
وی خواستار نیازسنجی صحیح در زمینه فرهنگ کتابخوانی در کشور شد و گفت: نیازهای واقعی مردم به ویژه جوانان باید به درستی مشخص شده و تدبیر مناسبی در این زمینه اندیشیده شود زیرا در شرایط کنونی شاهد هجمه‌های فراوان دشمنان از طرق مختلف مانند ظهور فرقه‌های نوظهور و خرافی هستیم و در این میان آثار مکتوب رسالت عظیمی دارند.
عرب‌انصاری ابراز کرد: در گذشته سال‌ها طول می‌کشید تا فرقه‌ای جدید ساخته شود اما امروزه در سراسر دنیا آمار تاسیس فرقه‌ها به چند هفته نیز نمی‌رسد زیرا فتنه‌گری مذهبی در درجه نخست متوجه توحید و معارف اسلامی و دینی به ویژه اسلام و جمهوری اسلامی است.
 
*تصریح در پاسخگویی به شبهات
وی با تاکید بر لزوم پاسخگویی به شبهات گفت: مردم به کتاب‌ها اعتماد دارند بنابراین باید مسیر نشر کتاب به درستی تعیین شود و مسئولان مذهبی استان قم نیز این دغدغه را دارند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم در ادامه به وجود حوزه علمیه و حضور علما و مراجع تقلید در قم اشاره کرد و افزود: مراجع تقلید همگی اهل قلم بوده و آثار بی‌نظیری را به جامعه ما هدیه کرده‌اند و امیدواریم همه این کتاب‌ها از مرزهای ایران خارج شده و در اختیار مردم تشنه جهان قرار گیرد.
وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در استان قم در عرصه چاپ کتاب تصریح کرد: عملیات اجرایی شهرک چاپ و نشر باید با سرعت بیشتری ادامه یابد ضمن اینکه اقدامات فرهنگی دیگری نیز در سطح استان در حال انجام بوده و امیدواریم به زودی شاهد بهره‌مندی همه مردم از این امکانات باشیم.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول