اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران استان قم خواستار شد

راه‌اندازی نمایشگاه دائمی کتاب در جوار شهرک چاپ و نشر

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران استان قم با بیان اینکه برپایی نمایشگاه مشکل توزیع کتاب را تا حدی برطرف می‌کند، گفت: از مسئولان استان قم انتظار می‌رود که نمایشگاه دائمی کتاب را در مجاورت شهرک چاپ در نظر بگیرند.

راه‌اندازی نمایشگاه دائمی کتاب در جوار شهرک چاپ و نشر
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری نمایشگا‌ه‌های کتاب استان قم، جهانگیر رضایی در حاشیه بازدید از دومین نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه که در مجتمع امام خمینی(ره) در حال برگزاری است در سخنانی به تشریح جایگاه شهر مقدس قم در امر چاپ و نشر پرداخت و اظهار داشت: استان قم به دلیل وجود حوزه علمیه، مراجع و علما مرکز چاپ و نشر کتب و آثار خوب و ماندگار دینی و مذهبی است و این مسئله باعث خرسندی است که اتحادیه چاپخانه‌داران استان قم در سه سال گذشته توانسته بحث ارتقاء کیفیت را در دستور کار خودش قرار دهد و با تمام توان در بخش تخصصی چاپ سرمایه‌گذاری کرده و توانسته‌ایم خدمات خوبی را در این زمینه داشته باشیم.
وی ادامه داد: در خصوص صحافی مقداری از تکنولوژی روز عقب هستیم و ان‌شاءالله تمام توانمان را برای به روز کردن تجهیزات و تکنولوژی چاپ و صحافی به‌کار گرفته‌ایم تا بتوانیم جایگاه اصلی کتب‌های ماندگار شیعه را در جهان اسلام ارتقا دهیم و برای بیروت رقیبی باشیم که در حال حاضر کتب‌هایش را با کیفیت عالی تولید می‌کند.
رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران استان قم با بیان اینکه برگزاری اینگونه نمایشگاه‌ها مشکل توزیع و کمبود ویترین عرضه را تا حدی در کشور جبران می‌کند، ابراز داشت: انتظاری که از مسئولان امر می‌رود این است که نمایشگاه دائمی عرضه کتاب را برای استان قم در مجاورت شهرک چاپ در نظر بگیرند.
رضایی افزود: شهر قم در شاهراه عبور مسافران قرار دارد و همه کسانی که از شهرهای دیگر از کمربند استان قم گذر می‌کنند می‌توانند از این نمایشگاه دیدن کنند و همین نمایشگاه‌ها باعث رقابت بیشتری بین ناشرین شده و ان‌شاءالله جشنواره‌هایی هم بین ناشرین برگزار شود تا بهترین آثار در استان و کشور انتخاب شود.
وی خاطر نشان کرد: همین رقابت‌ها باعث رشد کیفی مولفان و ناشرین خواهد شد و از طرفی ما نیز در صنعت چاپ قطعاً به سمت و سویی خواهیم رفت که کیفیت اصلی چاپ را در انتشار این آثار به‌کار بریم و آثاری فاخر و ماندگار را به دوستداران کتاب عرضه کنیم. 
انتهای پیام/و۳۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول