اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان همدان خبر داد

اتمام مرمت فاز اول خانه تاریخی عباس فیضی در همدان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان استان همدان از اتمام مرمت فاز اول خانه تاریخی عباس فیضی در منطقه نظربیگ همدان خبر داد.

اتمام مرمت فاز اول خانه تاریخی عباس فیضی در همدان

محمدعلی اسدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره راوی فرهنگ همدان مرحوم عباس فیضی اظهار کرد: منزل مسکونی مرحوم فیضی یکی از عناصر واجد ارزش معماری است که جزو منطقه فرسوده مرکزی شهر همدان و در بلوار هگمتانه همدان قرار دارد و مساحتی بالغ بر 242 متر مربع را شامل می‌شود که بر اثر عوامل طبیعی دچار آسیب شده است.

وی گفت: این بنا با طرح تزئینات آجری و طرح پلان زیبا باقی‌مانده از بافت قدیم است که در زمان حیات ایشان توسط شرکت عمران و مسکن‌سازان خریداری شد.

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان استان همدان تأکید کرد: استاد فیضی سال‌های سال در گوشه کتاب‌فروشی خود به مطالعه و تحقیق پرداخته و ده‌ها مقاله و پژوهش در مورد آداب، رسوم و فرهنگ همدان به رشته تحریر درآورد.

وی با بیان اینکه مرحوم فیضی در سن 64 سالگی از دنیا رفت، گفت: وی تاکنون چهار عنوان کتاب را به چاپ رسانده و بیش از 40 عنوان مقاله و پژوهش در زمینه فرهنگ عامه و فلکلور همچون اشعار، ترانه‌ها، سنن و آداب اجتماعی و فرهنگی همدان را آماده چاپ داشته که اجل این فرصت را از او گرفت.

به گفته اسدی "آلاله‌های الوند"، " شمیم الوند"، "گل‌پونه‌های الوند" و "زندگی‌نامه طبیبان سنتی همدان" آثار بر جای مانده از ایشان است.

وی در ادامه سخنانش گفت: با پیگیری مستمر شرکت عمران و مسکن‌سازان استان همدان در تاریخ 1/9/88 به شماره ثبت 28133 به عنوان خانه مشاهیر ثبت و فاز نخست مرمت آن شامل مرمت استحفاظی بنا و جلوگیری از فرسایش و آسیب‌های جوی ملک بود به پایان رسیده است.

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان استان همدان ابراز کرد: بعد از مرمت کامل از آن به نام "خانه فیضی" در امور فرهنگی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی در پایان سخنانش افزود: حفظ هویت فرهنگ و آداب و رسوم گذشتگان و اثرات واجد ارزش در بافت‌های فرسوده از اهداف شرکت عمران و مسکن‌سازان در بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری است.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول