اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفت

اعزام 54 دانشجو به المپیادهای ورزشی و جشنواره‌های قرآنی

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در 9 ماهه سال جاری 54 دانشجوی علوم پزشکی همدان در المپیادهای ورزشی، کارگاه سیاسی، جشنواره مطبوعات و جشنواره قرآنی حضور یافته‌اند.

اعزام 54 دانشجو به المپیادهای ورزشی و جشنواره‌های قرآنی
رضا شکوهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اهم برنامه‌های فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان در 9 ماهه سال جاری اظهار کرد: برنامه‌های حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی طبق مصوبات هیئت رئیسه دانشگاه به صورت سالانه تدوین شده و برآورد اعتبارات هزینه‌ای برنامه‌ها نیز در راستای نظام تعهد مشخص و عملیاتی می‌شود.
وی با بیان اینکه ردیف‌های بودجه‌ای مستقل برای تأمین صندوق رفاه و مواد غذایی دانشجویان در نظر گرفته شده است، افزود: بخش زیادی از اعتبارات حوزه فرهنگی و دانشجویی توسط وزارت‌خانه در قالب سرانه دانشجویی تخصیص داده می‌شود.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان در ادامه تصریح کرد: از روز پنجم تا 15 اسفند ماه امسال 600 نفر از دانشجویان علوم پزشکی همدان در سه مقطع به اردوی مشهد مقدس اعزام خواهند شد که با توجه به رشد 60 درصدی به لحاظ کمی یکی از بزرگترین اردوهای دانشجویی کشور به شمار می‌آید.
وی با تأکید بر اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 480 نفر از دانشجویان از خانواده‌های معظم شهدا دیدار کرده‌اند، گفت: در طی این مدت 25 مورد اردوی درون شهری و برون شهری به استان‌های تهران، قم، تبریز و مشهد با حضور یک هزار و 969 نفر از دانشجویان برگزار شده است.
شکوهی ادامه داد: برپایی 62 مورد مراسم مذهبی شامل دعاهای کمیل، زیارت عاشورا، جشن و سوگواری اهل‌بیت (ع) با حضور 9 هزار و 641 نفر از دانشجویان، برپایی یادواره شهدا، جشن فارغ‌التحصیلان و شب شعر، و راه‌اندازی کارگاه و کلاس‌های آموزشی جنگ نرم، مهندسی فرهنگی، ادبیات دراماتیک، آموزش قرآن و کلاس آشپزی با مشارکت یک هزار و 663 دانشجو از دیگر برنامه‌های قابل توجه در 9 ماهه امسال است.
وی اظهار کرد: پخش 89 مورد فیلم با موضوع دفاع مقدس، مهدویت و آخرالزمان، برپایی نمایشگاه حجاب و عفاف، آثار شهید مطهری، قیامت، غربت یاس و ارائه 600 طرح نفیس در این محافل و همچنین اعزام 54 دانشجو به المپیادهای ورزشی، کارگاه سیاسی، جشنواره مطبوعات و جشنواره قرآنی صورت پذیرفته است.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به برگزاری مسابقات فرهنگی و چاپ 28 مورد ویژه نامه و نشریه دانشجویی به صورت هفتگی، ماهانه و گاه‌نامه افزود: برگزاری هفت دوره مسابقه کتاب‌خوانی با موضوع دفاع مقدس، غدیر، تفسیر نور و ترجمه قرآن کریم با مشارکت یک هزار و 938 نفر از دانشجویان و ثبت نام 300 نفر در طرح نهضت جامع قرآن آموزی از دیگر برنامه‌های مهم فرهنگی در دانشگاه علوم پزشکی همدان است.
وی اضافه کرد: اجرایی شدن چهار کرسی آزاداندیشی با موضوع ولایت‌فقیه، رسانه، حجاب و سیاسی شدن ورزش با حضور بالغ بر یک هزار دانشجو در حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی تاکنون عملیاتی شده است.
شکوهی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه تربیت بدنی و کارهای عمرانی افزود: در ایام‌ دهه فجر سالن ورزشی چند‌منظوره دانشگاه علوم پزشکی همدان که با تغییر کاربری و صرفه‌جویی یک میلیارد تومانی آغاز و در شرف پایان است رسماً افتتاح خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی 15 ایستگاه دوچرخه‌سواری در خوابگاه‌های پسرانه و دخترانه، تجهیز خوابگاه‌ها به وسایل بدنسازی، ورزشی و تفریحی پارکی و همچنین اعزام تیم‌های ورزشی دانشجویی به مسابقات تک رشته‌ای کشور از ابتدای سال تاکنون عملیاتی شده است.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه در نیم‌سال تحصیلی آینده 500 دانشجوی جدید‌الورود بیش از ظرفیت وارد دانشگاه می‌شوند، گفت: در حال حاضر بالغ بر 4 هزار دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی همدان مشغول به فعالیت‌ هستند.   
وی گفت: طبق قانون برنامه پنج ساله از سال گذشته فراهم کردن 20 درصد از زیرساخت‌های خدمات رفاهی دانشجویی به مدت پنج سال به بخش خصوصی واگذار شده است.در دهه فجر درمانگاه دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی همدان که شامل پزشک عمومی، امکانات دندانپزشکی، دستگاه‌های رادیولوژی و مشاوره روانپزشکی می‌شود رسماً افتتاح خواهد شد.
وی اضافه کرد: اولویت با دانشجویان، اساتید و پرسنل دانشگاه علوم پزشکی است اما سایر دانشگاه‌ها نیز می‌توانند از مرکز درمانی مذکور خدمات دریافت کنند.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: هزینه صورت گرفته در ارتباط با تعمیر و تجهیز خوابگاه‌ها در 9 ماهه سال جاری حدود 367 میلیون تومان است که این رقم در سال‌های اخیر و با توجه به کمبود اعتبارات تملک دارایی و عمرانی قابل توجه است.
وی همچنین با اشاره به عملکرد صندوق رفاه دانشجویی در 9 ماهه امسال گفت: اعطای یک هزار و 723 فقره وام تحصیلی به ارزش 3 میلیارد و 758 میلیون ریال، 133 فقره وام مسکن به ارزش 279 میلیون ریال، وام ضروری 333 فقره به ارزش 985 میلیون ریال و  ودیعه مسکن 40 فقره به ارزش 955 میلیون ریال به دانشجویان صورت گرفته است.
شکوهی اضافه کرد: 94 فقره وام بیمه، 3 هزار و 887 فقره بیمه حوادث، 3 هزار و 883 فقره بن کتاب و 94 فقره حق بیمه سهم دانشگاه به ترتیب به ارزش 43 میلیون ریال، 20 میلیون ریال، 776 میلیون ریال و 43 میلیون ریال به دانشجویان اعطا شده است.
وی در پایان سخنان خود سوء مدیریت برخی از پیمانکاران و کمبود اعتبار در پاره‌ای از مواقع را از موانع پیش‌رو در فعالیت‌های عمرانی دانست و ابراز امیدواری کرد: سالن همایش 700 نفری و فاز نخست خوابگاه 400 نفری دخترانه دانشگاه علوم پزشکی همدان در مهر ماه سال جاری افتتاح خواهد شد.
انتهای پیام/خ۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول