اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی کرمان خبر داد

اجرای طرح پایش بار میکروبی شیر در کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: طرح پایش بار میکروبی شیر تحویلی به مراکز جمع‌آوری و کارخانجات شیر در استان کرمان در دست اجرا است.

اجرای طرح پایش بار میکروبی شیر در کرمان

غلامرضا زیدآبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به ضرورت مراقبت بیشتر بر سلامت شیر اظهار داشت: انتقال بیماری‌های خطرناکی چون تب مالت و تب کریمه کنگو از طریق مصرف شیر خام صورت می‌گیرد.

زیدآبادی بیان داشت: با عنایت به عدم وجود ساز و کار قانونی به منظور مبارزه با فروش شیر خام ضرورت نظارت بیشتر بر مراکز عرضه این محصول وجود دارد.

وی عنوان کرد: در این راستا باید تمام مراکز عرضه شیر خام در استان کرمان شناسایی و از نظر تجهیزات، بار میکروبی و تقلبات مورد ارزیابی قرار گیرند.

زیدآبادی خاطرنشان کرد: در صورت وجود هرگونه مشکل یا کمبود در مرحله اول تذکرات لازم نسبت به رفع آن داده می‌شود و در مرحله بعد با متخلفان طبق مقررات برخورد می‌‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با اشاره به اجرای طرح پایش بار میکروبی شیر تحویلی به مراکز جمع‌آوری و کارخانجات شیر در سال جاری گفت: بررسی تقلبات شیر در مراکز جمع‌آوری و شیر تحویلی به کارخانجات نیز در ادامه طرح پایش بار میکروبی شیر خام استان کرمان انجام می‌شود.

وی بر مصرف شیر پاستوریزه تاکید و تصریح کرد: تنها شیر مورد تایید دامپزشکی به منظور عرضه به مردم شیرهای فرآوری شده مانند شیر پاستوریزه، استرلیزه و ... است.

زیدآبادی ابراز داشت: به دلیل سخت و هزینه‌بر بودن ردیابی بیماری‌ها در تمام مراکز عرضه شیر خام، تنها راه حل موجود را مصرف شیر فرآوری شده می‌دانیم.

وی با بیان اینکه شیر فرآوری شده با کم‌ترین هزینه بیشترین درجه سلامت شیر را دارد افزود: از آن دسته از مردم که هنوز شیر خام مصرف می‌کنند درخواست دارم، برای اطمینان از سلامت خود و خانواده به مصرف شیر بسته‌بندی روی آورند.

انتهای پیام/م30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول