اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده دشتی و تنگستان خبر داد

اختصاص 30 میلیارد تومان به سد باغان و دشت پلنگ

خبرگزاری فارس: نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: در رابطه با سد باغان مجوز اعتبار 25 میلیارد تومانی را از وزیر دریافت کرده‌ایم و امسال نیز مبلغ 5 میلیارد تومان برای سد دشت پلنگ اختصاص یافته است.

اختصاص 30 میلیارد تومان به سد باغان و دشت پلنگ
به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی، سید محمد مهدی پورفاطمی جمعه شب در جلسه مشترک شورای اداری و کمیته برنامه‌ریزی شهرستان دشتی اظهار داشت: این حادثه‌ای که بر اثر سرمای شدید برای کشاورزان به وجود آمده احساس می‌کنم از زلزله سخت‌تر است زیرا زلزله یک قسمتی از روستا و یا شهر را خراب می‌کند ولی در بخش سرمازدگی به کشت محصولات کشاورزی کل استان خسارت وارد می‌شود.
نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی خسارات به بار آمده در بخش کشاورزی را یک حادثه عظیم عنوان کرد و گفت: با وزیر جهاد کشاورزی تماس گرفته‌ام و ایشان عنوان داشته که من در حال پیگیری این مسئله هستم.
وی افزود: تا زمانی ما که پیگیری این مسائل را نکنیم و این حوادث را کامل و مو به مو را به مرکز اعلام نکنیم مرکز متوجه نمی‌شود که چه خسارتی به بخش کشاورزی وارد شده است.
پورفاطمی یادآورشد: در حال حاضر ما فاجعه احساس نمی‌کنیم ولی کسی که 400 تا 600 میلیون خسارت دیده عمق فاجعه را درک می‌کند.
وی اضافه کرد: من بارها خدمت استاندار عرض کرده‌ام که قسمتی از پروژه‌ها را می‌توانیم در استان تعریف و قسمتی از پروژه‌ها را در مرکز پیگیری کنیم.
پورفاطمی خاطر نشان کرد: در رابطه با سد باغان مجوز اعتبار 25 میلیارد تومانی را از وزیر دریافت کرده‌ایم  و امسال نیز مبلغ 5 میلیارد تومان برای سد دشت پلنگ با همکاری فرماندار، امام جمعه، استاندار و معاونت برنامه‌ریزی در ردیف بودجه قرار گرفته است و این کارها کارهای اساسی و زیر ساختی است.
وی با بیان اینکه اعتبارات در بخش آب باید 100 میلیارد تومان باشد اما در حال حاضر فقط 20 میلیارد تومان اختصاص یافته است، افزود: اعتبارت استانی جوابگوی پروژه‌های مهم نیست و باید دنبال اعتبارات ملی باشیم.
پورفاطمی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمات ارزنده  و کارهای بزرگی را انجام داده است.
وی گفت: شرکت گاز چند میلیارد تومان وام از یکی از بانک‌ها دریافت کرده تا گاز رسانی را به بخش‌ها و روستاهایی که در نزدیک به خطوط انتقال هستند انجام دهند و بنا شده تست گاز در شهر شنبه در دهه فجر انجام شود.
پورفاطمی یادآورشد: با همکاری فرماندار دشتی  و اداره برق برای برق دار کردن چاه‌های کشاورزی در شهرستان‌های دشتی و تنگستان مجوز برقدار کردن 700 چاه کشاورزی اخذ شده است ولی نیازمند توسعه شبکه برق هستیم.
وی به بخش بهداشت و درمان در دشتی اشاره کرد و گفت: این شهرستان به عنوان شهرستان ویژه معرفی شده است که در حال حاضر 10 پزشک متخصص در بیمارستان زینبیه خورموج مشغول به خدمت به مردم هستند و این کار شبانه روزی است که توسط مسئولان شهرستان و استان صورت گرفت.
پورفاطمی امام جمعه خورموج را طبیب روح مردم عنوان کرد و گفت: حجت‌الاسلام مصلح شخصیتی است که شبانه‌روز در تلاش هستند تا مسائل و مشکلات مردم را بر طرف کنند و مسئولان را ارشاد و راهنمایی کنند و یک طبیب روح برای مردم هستند و ما به آینده امیدوار و خوشبین هستیم.
وی به بخش راه و ترابری اشاره کرد و افزود: برای راه‌های روستایی که 5 تا 10 کیلومتر هستند اعتباراتی از محل اعتبارات کشوری جذب کرده‌ایم و کمتر از اعتبارات استانی استفاده شده است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول