اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از کارگاه‌های آشناسازی بسیجیان با نحوه پرسشگری

ایجاد پیوست اجتماعی در دستان بسیجیان پرسشگر

خبرگزاری فارس: آموزش پرسشگران بسیجی به میزبانی معاونت پژوهشی سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) برگزار شد. در این طرح پرسشگران بر اساس مطالبات بخش‌های مختلف مدیریتی کشور، گروه هدف را شناسایی کرده و نظرات مردمی را ثبت می‌کنند تا پس از پردازش به پژوهشکده مطالعات بسیج ارسال شود تا به نوعی پیوست اجتماعی ایجاد کنند.

ایجاد پیوست اجتماعی در دستان بسیجیان پرسشگر

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، دوره آموزشی و پرسشگری سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران طی دو روز گذشته در دانشکده علوم حدیث شهرری برگزار شد.

معاون پژوهشی سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) با اشاره به اهمیت اجرای طرح پرسشگری در سپاه عنوان کرد: اکنون یکی از مهم‌ترین رسالت‌های سپاه، اجرای جهاد علمی و تحقیقاتی است و ما بر این باور هستیم که پرسشگری نخستین گامی است که می‌تواند ما را به سوی پژوهش سوق دهد به همین منظور برای اجرایی کردن طرح‌های جهادی، انقلابی، علمی، اجتماعی و ... به‌دنبال جمع‌آوری آمارهای مردمی هستیم تا بتوانیم با ارائه آنها به مراجع مربوطه به مدیریتی مناسب و مطابق مطالبات مردمی دست پیدا کنیم.

سهراب حیدری قشر دانش‌آموز، دانشجو و آحاد جمعیت را جزو گروه‌های هدف این معاونت دانست و تاکید کرد: بر اساس رویکرد معاونت پژوهشی تمام طرح‌ها، ابتکارات و ایده‌های نوین دانش‌آموزی نخبه، مبتکر و مخترع جمع‌آوری می‌شود تا پس از بررسی مدیران پژوهشی تمام طرح‌ها، ابتکارات و ایده‌های نوین دانش‌آموزان نخبه، مبتکر و مخترع جمع‌آوری می‌شود تا پس از بررسی مدیران پژوهشی برای تولیدات کلان به مجموعه‌های صنعتی و اجرایی معرفی شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دانشجویان نیز در صورت داشتن طرح و ابداعات مناسب می‌توانند آمادگی خود را برای همکاری به کارشناسان معاونت اطلاع دهند تا بعد از کارشناسی از برنامه‌های آنها حمایت لازم صورت گیرد.

ترویج فعالیت‌های آماتوری در میان آحاد جامعه

معاون پژوهشی سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) اضافه کرد: همچنین یکی از مهم‌ترین بخش‌های فعالیت این معاونت ترویج فعالیت‌های آماتوری در میان آحاد جامعه است. به همین منظور سعی داریم با برپایی همایش‌های علمی، فرهنگی، هنری، ارائه مشاوره‌های رایگان، برپایی اردوهای علمی، نشست‌های تخصصی گروهی و ... استعدادهای نهفته شهروندان را در مسیری سازماندهی شده قرار داده و مدیریت کنیم.

حیدری خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون اقدامات مناسبی در این سه زمینه انجام شده است که در ایجاد بستر مناسب پژوهشگری اذهان عمومی جامعه تاثیرگذار بوده است.

وی در ارتباط با اجرای طرح پرسشگری اظهار داشت: آگاهی پیدا کردن از نظرات مردم یکی از راهکارهای مناسبی است که می‌تواند فعالیت‌های مدیران کشور را هدفمند کند و به نوعی پیوست اجتماعی را ایجاد کند، در این طرح پرسشگران بر اساس مطالبات بخش‌های مختلف مدیریتی کشور، گروه هدف را شناسایی کرده، نظرات مردمی به صورت کتبی ثبت و احصاء می‌شود و پس از پردازش و طبقه‌بندی مناسب به پژوهشکده مطالعات بسیج ارسال می‌شود تا این جامعه آماری در اختیار مسئولان و مدیران مربوطه قرار بگیرد و بر اساس آنها فاصله میان مطالبات شهروندان و خدمات مسئولان کوتاه شده و به نوعی پیوست اجتماعی ایجاد شود.

پژوهشکده مطالعات بسیج

اکنون سازمان تحقیقات و خودکفایی بسیج دارای زیر مجموعه‌های مرکز اطلاع‌رسانی، مرکز مطالعات و مرکز سنجش فعالیت است که در گذشته مرکز تحقیقات علمی هم یکی از شاخه‌های این سازمان محسوب می‌شده است اما در حال حاضر این بخش از بدنه سازمان از تحقیقات منفک شده و به عنوان پژوهشکده مطالعات بسیج، فعالیت جداگانه‌ای را دنبال می‌کند.

حمایت از مبتکران و مخترعان و تحقیقات در حوزه علوم انسانی از سه جنبه کاربردی، توسعه‌ای و بنیادی جزو شاخص‌ترین فعالیت این پژوهشکده به شمار می‌رود که تحقیق، مطالعه و سنجش افکار عمومی را بر عهده دارد.

به گفته معاون طرح و برنامه‌ریزی پژوهشکده مطالعات بسیج، هر یک از نواحی سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران دارای یک شبکه پرسشگری هستند که در ارتباط با ماموریت‌های سپاه و بسیج در حوزه‌های فرهنگی‌، اجتماعی و سیاسی نظرسنجی‌های لازم را انجام می‌دهند که این اطلاعات و آمارها از درجه اعتبار بالایی نیز برخوردارند.

قباد عزیزی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح پرسشگری، ترویج فرهنگ تحقیق و پژوهش در میان بسیجیان است و علاوه بر آن نیز جامعه آماری به‌دست آمده می‌تواند شعارهای مدیران را با عنوان «تصمیم‌گیری بدون تحقیق هرگز» را محقق سازد.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول