اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردستان:

ایران و عربستان بیشترین تعداد مبتلایان به سالک را دارند

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان اردستان با بیان اینکه 88 کشور دنیا در معرض بیماری سالک قرار دارند، گفت: ایران و عربستان بیشترین تعداد مبتلایان به سالک را دارند.

ایران و عربستان بیشترین تعداد مبتلایان به سالک را دارند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردستان، روح الله سلگی ظهر امروز در مراسم تجلیل از مجریان برنامه سالک و رابطان سلامت شهرستان اردستان در سالن همایش‌های دانشگاه پیام نور این شهر با بیان اینکه امروز تحریم نفت ایران در دستور کار استکبار قرار گرفته است، تصریح کرد: در زمان هشت سال دفاع مقدس هم نفت ایران تحریم بود و امروز هم به واسطه این تهدید و تحریم‌ها تسلیم نمی‌شویم.
وی به رشد 20 درصدی جمهوری اسلامی در زمینه تولیدات علمی اشاره کرد و گفت: در حوزه علوم پزشکی از برنامه چشم انداز 20ساله کشور جلوتر هستیم و در حال حاضر 97 درصد داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود.
فرماندار اردستان با اشاره به اینکه شهرستان اردستان از لحاظ داشتن پزشک در کشور نمونه است، خواستار برگزاری جلسه‌ای با حضور پزشکان اردستانی مقیم تهران و اصفهان و سایر کشورها شد و یادآور شد: حضور این پزشکان در شهرستان به رشد و توسعه علمی شهرستان کمک شایانی می‌کند.
وی مخدوش شدن چهره دختران در روستاهای اردستان بر اثر بیماری سالک را یکی از تلخ‌ترین خاطره‌های خود عنوان کرد و بیان داشت: در ایران سالیانه 20 هزار نفر به بیماری سالک مبتلا می‌شوند که البته آمار غیر رسمی بیشتر است.
سلگی با بیان اینکه 88 کشور دنیا در معرض بیماری سالک قرار دارند و 90 درصد گزارش‌ها حاکی از وجود این بیماری در نه کشور جهان است، تصریح کرد: ایران و عربستان بیشترین تعداد مبتلایان به سالک را دارند.
وی با بیان اینکه تعداد مبتلایان به بیماری سالک سال گذشته در شهرستان اردستان 500 مورد بوده است که این تعداد به 209 مورد کاهش پیدا کردهاست، افزود: البته آمار غیررسمی بیشتر این تعداد است و ما باید واقعیت را قبول داشته باشیم.
فرماندار اردستان بیماری سالک را از موانع پیشرفت و توسعه شهرستان اردستان دانست و گفت: از سوی ستاد بحران استان اصفهان، اعتبارات خوبی برای مبارزه با این بیماری در شهرستان اردستان در نظر گرفته شده است.
وی به انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: با توجه به تهدیدات دشمن حضور حداکثری مردم در این انتخابات از اهمیت خاصی برخوردار بوده و رکن اصلی انتخابات است.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول