اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان خبر داد

کاهش 62 درصدی ابتلا به سالک در اردستان

خبرگزاری فارس: مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان گفت: در سال جاری با تدابیر انجام گرفته، شاهد کاهش 62درصدی ابتلا به بیماری سالک در شهرستان اردستان بوده ایم.

کاهش 62 درصدی ابتلا به سالک در اردستان
به گزارش خبرگزاری فارس از اردستان، حسن ذبیحی ظهر امروز در مراسم تجلیل از مجریان برنامه سالک و رابطین سلامت شهرستان اردستان در سالن همایش های دانشگاه پیام نور این شهر با اشاره به اینکه طرح مبارزه با بیماری سالک در شهرستان اردستان از اسفند ماه سال 89 شروع شد، اظهار داشت: این طرح در سطح بیش از 5 هزار و 600 هکتار از مناطق شهری و روستایی شهرستان اجرا شد.
وی با بیان اینکه در اجرای این طرح طی 4 مرحله از یک هزار و 166نفر روز نیروی کار استفاده شده است، تصریح کرد: تعداد موارد بیماری در سال جاری نسبت به سال گذشته از 505 مورد به 208 مورد کاهش داشته است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان یادآور شد: در قالب برنامه 5 ساله مبارزه با بیماری سالک، هدف کاهش 10درصدی مبتلایان به این بیماری بوده که خوشبختانه امسال در شهرستان اردستان شاهد کاهش 62 درصدی مبتلایان به این بیماری بوده ایم.
وی به استفاده از نیروهای بسیح سازندگی در قالب طرح لانه کوبی موش صحرایی اشاره کرد و گفت: نظارت ناظران از برنامه لانه کوبی و طعمه گذاری از اهمیت خاصی برخوردار است.
ذبیحی با بیان اینکه مخزن بیماری سالک انسان نیست، افزود: به همین دلیل ریشه‌کن کردن این بیماری غیرممکن است.
وی تاکید کرد: باید در جهت کنترل و پیشگیری از این بیماری حرکت کرد و در این راستا نقش رابطان سلامت از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول