اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد:

ملت ایران با حضور در انتخابات شکست‌ناپذیری خود را اثبات می‌کند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: ملت ایران آگاه و بیدار است و با شرکت در راهپیمایی 22 بهمن، انتخابات 12 اسفند و حضور در همه صحنه‌ها، شکست‌ناپذیری خود را به اثبات می‌رساند.

ملت ایران با حضور در انتخابات شکست‌ناپذیری خود را اثبات می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با اشاره به مسئله مهم ولایت و امامت اظهار داشت: امامت هم از نظر شرع و هم از نظر عقل برای دوران‌های مختلف واجب و تخطی‌ناپذیر است.
وی افزود: ولی ما خداست و ولایت خدا باید در جامعه جاری شود اما برای اجرای اوامر خدا بر روی زمین، باید کارگزارانی که حجت خدا هستند به اجرای احکام و دستورات الهی بپردازند.
ناصری خاطرنشان کرد: پیامبران از ابتدای خلقت به تبلیغ و ترویج اوامر الهی پرداختند و پس از آنان این ولایت باید ادامه پیدا کند و مردم از آن کسب فیض کنند.
وی یادآور شد: زمین هرگز نمی‌تواند از حجت خدا خالی باشد و ولایت و امامت همیشگی است و پس از پیامبر ولایت را ائمه اطهار(ع) ادامه می‌دهند که هیچ‌کس نمی‌تواند آن را نفی کند.
ناصری تاکید کرد: خلفا و حجت‌های خدا در زمین باید کسانی باشند که خدا آنها را انتخاب کرده باشد زیرا این امر مسئله‌ای الهی و عقلی است و باید شرایط خاص خود را دارا باشد.
وی با اشاره به تفاوت‌های میان شیعه و سنی خاطرنشان کرد: اهل‌سنت برداشتی کاملا متفاوت از ولایت دارند و اصلا ولایت را درک نکرده‌اند.
امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: دهه فجر یادآور اسلام است و در این دهه امامت و ولایت زنده و احیا شد و تحولی عظیم به وجود آمد که سبب دگرگونی و انقلاب در جامعه شد.
ناصری بیان کرد: این انقلاب بزرگ یک حرکت و تغییر حکومتی نبود زیرا نیت امام راحل تحولی درونی و هجرتی بزرگ به سوی خدا و بازگشت از عالم پرزرق و برق به سوی عالم الهی بود.
وی تاکید کرد: امام راحل بر سر ریاست‌ها با کسی دعوایی نداشت و هدف انقلاب ایشان، ریشه‌کنی طاغوت و آمدن اسلام و تثبیت حاکمیت الهی بود، حکومت طاغوت مردم را تبدیل به افرادی کرده بود که خدا و حاکمیت الهی فراموش کرده بودند و به دنیا و زرق و برق آن توجه داشتند.
وی افزود: اما حکومت اسلامی برای رشد و کمال انسان‌هاست و حاکمان اسلامی باید مبرا از حزب و گروه‌ها و مادیات و دنیاطلبی باشند و محور در این حکومت خدانگری، خدامحوری و دوری از باطل‌ها، طاغوت‌ها و فرعون‌هاست.
ناصری خاطرنشان کرد: با انقلاب اسلامی این امر محقق شد و امروز ملت ایران سربلند و آزادند، هر چند که متأسفانه عده‌ای هنوز هوای ارتباط با آمریکا و انگلیس را در سر می‌ِپرورانند، عزت نزد آمریکا و انگلیس برای ما کسر شأن است و مومن تنها باید در محضر خداوند متعال سربلند باشد و تنها نزد او سر خم کند.
ناصری یادآور شد: دشمن از 30 سال گذشته تاکنون به انواع تحریم‌ها علیه ایران دست زده اما موفق نشده است و همین عدم موفقیت‌ها سبب شده دوباره به ایران توجه کند زیرا ایران داغ بزرگی بر دل آنها نهاده است.
وی ادامه داد: دشمنان، بانک مرکزی را تحریم کردند تا انتخابات را تحت تاثیر قرار دهند اما دیدند که مردم از این تحریم‌ها و تهدیدها نمی‌ترسند و محکم‌تر از گذشته ایستاده‌اند.
ناصری با اشاره به اینکه تحریم نفتی آنها علیه ایران هنوز به تصویب نرسیده است، خاطرنشان کرد: با این وجود قیمت نفت در کشور خودشان بالا رفت و در نخستین روز طرح این تحریم، صفوف پمپ‌بنزین‌های کشورشان طولانی شد.
خطیب جمعه یزد یادآور شد: آمریکا از 30 سال پیش نیز همین گمان را می‌برد و تصورش این بود که اگر ارتباط خود را با ایران قطع کند، ایران به کشوری بیچاره تبدیل می‌شود اما دیدند که با صبر و تحمل ملت، کشوری خودکفا شدیم، اما باید حواس خود را جمع کنیم و توطئه‌ها را بشناسیم.
وی با اشاره به پیشنهاد آمریکا برای مذاکره با ایران افزود: نیت و هدف آمریکا از این مذاکره شیطنت است و می‌خواهد به کشورهایی که برای قیام‌های خود از ایران الگو گرفته‌اند، نشان دهد که ایران پس از 30 سال مجبور شد که با آمریکا وارد مذاکره شود، آمریکا دلسوز هیچ ‌کس نیست و شیره جان هر مملکتی را که بتواند، تا آخرین قطره می‌مکد.
وی ادامه داد: ملت ما آگاه و بیدار است و می‌داند که اختلاف سلیقه‌های داخلی نمی‌تواند در تصمیم‌گیری‌ها اثرگذار باشد و این مردم بار دیگر با شرکت در راهپیمایی‌های دهه فجر و پس از آن در انتخابات، ایستادگی و آگاهی خود را به جهان نشان خواهند داد.
ناصری هم‌چنین به بازاریان هشدار داد که نباید با بالا رفتن قیمت طلا و دلار که توطئه دشمن است، مردم را تحت فشار قرار دهند.
وی تاکید کرد: کسبه و بازاریان مراعات حال مردم را بکنند و در حق مردم اجحاف نکنند و برکت و روزی را تنها از خداوند متعال طلب کنند.
انتهای پیام/خ10/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول