اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شیراز:

اجازه صدور نفت از تنگه هرمز را نمی‌دهیم

خبرگزاری فارس: امام جمعه شیراز با بیان اینکه تحریم نفتی ایران سیاسی است، گفت: اگر لازم باشد ایران اجازه صدور نفت از تنگه هرمز را نمی‌دهد.

اجازه صدور نفت از تنگه هرمز را نمی‌دهیم

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه شیراز اظهار داشت: اگر آمریکا، اروپا و تمام کشورها از جمله آسیایی‌ها را مجبور کرده تا از ما نفت خریداری نکنند در آن موقع زمانی که ما نفت نتوانیم صادر کنیم هیچ همسایهٔ ما نیز حق صدور نفت را ندارد.

خطیب نماز جمعه شیراز ابراز داشت: تنگه هرمز تنگه‌ای ایرانی است و نیروی دریایی ایران نیز اعلام کرده بستن آن، مانند آب خوردن است و زمانی ما نفت نفروشیم اجازه فروش به دیگران نیز نمی‌دهیم.

امام جمعه شیراز ادامه داد: 21 درصد نفت دنیا از تنگه هرمز عبور می‌کند و ما نیز آن را می‌بندیم و این معنا را یک بار دنیا تجربه کرده است و اگر کار به جایی رسد باید بدانند ایران تمهید مقدمات دارد و تنگه هرمز نیز در اختیار او است.

وی بیان داشت: باید این را بگوییم که 32 سال است در تحریم زندگی کرده‌ایم و تمام چیزهای ما در سایه تحریم به دست آمده و آنان با تحریم کردن ما باعث شده‌اند قدم برداشته و به نتیجه برسیم.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اگر این تحریم‌ها عملیاتی شود برای ما مفید و مؤثر می‌شود، و دلیل آن این است که  اروپا 18درصد نفت ما را خریداری می‌کند و مابقی را در کشورهای آسیایی می‌فروشیم.

ایمانی ادامه داد: دشمنان می‌گویند تحریم می‌کنیم و ابتدای تابستان آینده اجرا می‌شود و این خنده‌دار بوده و روشن است که در این مدت ایران اسلامی برای 18 درصد دیگر نفت مرغوب خود مشتری پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بارها رهبر معظم انقلاب اعلام کرده‌اند باید روزی برسد که اقتصاد ما متکی به نفت نباشد و این در برنامه چشم‌انداز 1404 نیز دیده شده است و ما باید به جایی برسیم که فرآورده‌های نفتی را به دنیا عرضه کنیم.

امام جمعه شیراز همچنین در خطبه‌های امروز نماز جمعه به انتخابات مجلس نهم اشاره و بیان داشت: این انتخابات با خیزش اسلامی همراه است و کشورهای مختلف به این انتخابات نگاه می‌کنند و باید آن را با اهمیت تلقی کنیم.

ایمانی ابراز داشت: آمریکا و اروپا امروز در شرایط نامطلوب اقتصادی بوده و به دنبال فرار به جلو هستند و می‌خواهند حادثه‌ای در جریان انتخابات برای ایران اتفاق افتد تا افکار دنیا متوجه این کشور شود و ما باید در این زمینه هوشیار بوده و بصیرت تمام داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: دشمن قدرت رهبری و قدرت نظام را در تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها دیده و متوجه شده که چگونه رهبری یک‌تنه چشم فتنه را کور و برای رشد و بالندگی اسلام تلاش کرد.

ایمانی ادامه داد: با این شرایط دشمنان تمام امکانات خود را بسیج کرده‌اند تا قبل از آغاز انتخابات اعتماد مردم به رهبری را به هم بزنند و نباید اجازه دهیم دشمن انتخابات ما را سیاسی کرده و تحریم کند.

امام جمعه شیراز همچنین به آغاز دهه فجر اشاره کرد و ابراز داشت: مسئولان و متولیان امور فرهنگی شهر و استان فارس باید نسبت به دهه فجر و 22 بهمن برنامه‌ریزی دقیق و مناسبی داشته باشند.

انتهای پیام/غ10/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول