اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر بابل خبر داد

کمک ‌130 میلیون تومانی دو خیر‌ برای احداث حوزه علمیه لاله‌آباد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر بابل گفت: 130میلیون تومان از سوی دو خیر برای احداث حوزه علمیه لاله‌آباد اهدا شده است و ما منتظر کمک‌های مسئولان و مردم به‌ویژه خیران هستیم.

کمک ‌130 میلیون تومانی دو خیر‌ برای احداث حوزه علمیه لاله‌آباد
حجت الاسلام حسن فلاح در حاشیه کلنگ‌زنی حوزه علمیه زرگرشهر از بخش لاله‌آباد بابل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل اظهار داشت: دو کار مهم و ماندگاری که در سال جهاد اقتصادی در زرگرشهر بابل انجام شد یکی برگزاری نما‌ز جمعه در بخش لاله‌آباد بوده ‌که با وجود پیش‌بینی ما حضور مردم بسیار چشمگیر بوده و استقبال بی‌نظیر مردم منطقه نشان از رضایت و علاقمندی مردم از این کار بزرگ است.
وی افزود: اقدام بزرگ دیگر تاسیس حوزه علمیه در این منطقه بوده تا این حوزه‌ها به پرورش ائمه جماعت بپردازند بنابراین نقش حوزه‌های علمیه بسیار بزرگ است.
فلاح تصریح کرد: هر نماز جمعه تکیه‌گاه معنوی برای بخش و تکیه‌گاه و پشتیبان مهمی برای مردم منطقه است، حوزه‌های علمیه پایه‌های نورانی هستند و در بقای اسلام، عزت مسلمین و تنویر افکار اسلامی و بیداری جهان و پیدایش نهضت‌های آزادی‌بخش نقش ارزشمندی ایفا می‌کنند.
وی اذعان داشت: اینکه انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) به شکل معجزه‌آسایی پیروز شد یکی از نشانه‌های اهمیت حوزه و خروجی‌های حوزه بوده است.
فلاح بیان داشت: امام خمینی (ره) یکی از بی‌نظیرترین شخصیت تاریخ خروجی حوزه بوده است و همچنین مقام معظم رهبری که نظیر آن در دنیای امروز وجود ندارد از فرزندان حوزه است.
وی اظهار داشت: در شهرستان بابل سه حوزه مختص برادران و دو حوزه مختص خواهران مشغول فعالیت است ولی در بابل به خاطر روحیه دینداری و ولایت‌مداری مردم خلأ حوزه‌های دیگر را در مکان‌های مختلف از جمله لاله‌آباد احساس می‌کردند.
فلاح افزود: درخواست احداث این حوزه یک سال قبل مطرح و شورای مدیریت استان به ریاست آیت‌الله طبرسی و عالی‌ترین مرجع تصمیم‌گیری شورای عالی گسترش حوزه سراسر کشور، آیت‌الله مقتدایی با احداث این حوزه موافقت کرده و زمین مناسبی برای احداث این حوزه در این بخش مهیا شد.
وی تصریح کرد: ساختمان این حوزه در دو طبقه احداث شده که  طبقه نخست شامل بخش اداری، نمازخانه و سلف سرویس و طبقه دوم شامل 40 حجره برای 20 نفر است که در فازهای بعدی اگر طبقه سوم آن آماده شود پذیرای 400 طلبه خواهد بود.
رئیس شورای شهر بابل اذعان داشت: 130میلیون تومان از سوی دو خیر برای احداث این حوزه علمیه اهدا شده است و ما منتظر کمک‌های مسئولان و مردم به‌ویژه خیران هستیم.
انتهای پیام/‌ش20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول