اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قزوین در مجلس:

جامعه اسلامی فرهنگ وحدت را برای جهانیان به نمایش می‌گذارد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: جامعه اسلامی فرهنگ وحدت را برای جهانیان به نمایش گذاشته است.

جامعه اسلامی فرهنگ وحدت را برای جهانیان به نمایش می‌گذارد
حجت‎الاسلام والمسلمین ابوترابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: انقلاب اسلامی هر جا که حضور پیدا کند ثمره‎اش وحدت، انسجام اسلامی و ملی است.
وی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی نماد وحدت امت اسلام است، تصریح کرد: این قدرت اسلامی، در منطقه و در دنیا سبب شده تا مذاهب اسلامی در اوج محبت، صمیمیت و یگانگی در کنار یکدیگر باشند.
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ایران یکی از کشورهایی است که بیشترین اقوام، گویش‎ها، مذاهب و قبائل را در کنار هم دارد در کنار ترکمن‎صحرا، کردستان، خوزستان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان را دارد که رهبر معظم انقلاب، ایران اسلامی را به نماد وحدت اسلامی و نماد وحدت ادیان الهی تبدیل کرده که این هنر انقلاب است.
حجت‎الاسلام ابوترابی با بیان اینکه امت اسلام امت وسط است، یادآور شد: بعضی ملاک امت‎وسط نامیدن ملت اسلام را که در قرآن بدان اشاره شده را در آن می‎دانند که احکام اسلام و دستورات این دین مبین، از افراط و تفریط خارج است و به تعبیر امیرالمومنین حضرت علی (ع) افراط و تفریط و چپ و راست گمراهی است که این وسط بودن، انسان را به سعادت می‎رساند.
وی با اشاره به اینکه دین اسلام سخن حقی است که در آموزه‎های دینی افراط و تفریط نمی‎بیند و در مرز اعتدال قرار دارد، عنوان داشت: باید در امور فردی و اجتماعی مسیر اعتدال را طی کنید چراکه زیاده‎روی در امور، انسان را از پای درمی‎آورد.
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی به آیاتی از قرآن کریم درباره انفاق اشاره کرد و ابراز داشت: دستت را آنقدر باز نکن که هر چه داری انفاق کنی و چیزی در کفت نماند و دستت را به گردن نیز آویزان نکن و مشت بسته نداشته باش تا از انفاق دور باشی، پس خط میانه و اعتدال را برو، که این یک دستور عام برای عامه مردم است.
حجت‎الاسلام ابوترابی اضافه کرد: البته استثناهایی هم وجود دارد آنهایی‎که ظرفیت دارند و از یک قلب باظرفیت برخوردار هستند و روح برجسته‎ای دارند آنها حساب‎شان جداست، آنها هر چه دارند انفاق می‎کنند حتی تنها غذای خود، را می‎دهند، که این افراد شاگردان ناب مکتب‎اند که در عبادت ساعت‎ها به بندگی می‎ایستند و خسته نمی‎شوند.
وی افزود: اما عامه مردم مسیر اعتدال را طی می‎کنند، دین مبین اسلام دین وسط است چراکه نور را از مبداء هستی، از خدای متعال دریافت کرده و به جامعه بشری منعکس می‎کند.
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امت وسط، امروز الگوی جامعه بشری است، خاطرنشان کرد: امت وسط راه را می‎نمایاند، نور را می‎گیرد، مسیر حرکت را تبیین می‎کند و افق‎های بلند را فراروی جامعه بشری قرار می‎دهد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول