اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برادران هنرمند تبریزی هنر مینای ایرانی را احیا می‌کنند

خبرگزاری فارس: دو برادر از هنرمندان تبریزی، هنر مینای ایرانی را به عنوان گرانسنگ‌ترین هنر تجسمی که بیش از یک قرن به فراموشی سپرده شده، احیا می‌کنند.

برادران هنرمند تبریزی هنر مینای ایرانی را احیا می‌کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان‌ شرقی، احمد و علیرضا پروازی پس از پژوهش وسیع و بسترسازی علمی، هنری و صنعتی مقدمات احیا این هنر کهن را فراهم آورده‌اند.
برادران پروازی با بهره‌گیری از صنعت و هنر جواهرسازی و تلفیق آن با هنر میناسازی و نگارگری اقدام به خلق آثاری بدیع کرده‌اند.
هنر یاد شده از سوی موزه داران و مجموعه‌داران جهانی مورد استقبال قرار گرفته و تاکنون مراجعاتی برای تولید انبوه صورت گرفته که در صورت تولید انبوه و بازاریابی برای این هنر می‌توان شاهد اشتغالزایی قابل توجهی در زمینه یاد شده برای هنرمندان تجسمی بود.
در انجام این فعالیت هنری احمد پروازی کارهای طلاسازی، جواهرسازی و مرصع‌کاری را به دوش گرفته و علیرضا پروازی با بهره‌گیری از علوم جدید، قدیم و فلسفه، بسترهای محتوایی و اندیشه‌ای این هنر را پشتیبانی می‌کند.
زیرساخت‌های اندیشه‌ای این هنر و امکان استفاده از آن در معرفی اندیشه‌های ناب اسلامی، ایرانی سبب شده برادران پروازی برای به کارگیری این هنر در اماکن مذهبی و متبرکه مصمم باشند.
روش کار برادران پروازی به اینگونه است که ابتدا موضوعی را برای ساخت طراحی کرده و با استفاده از هنر جواهرسازی و زرگری شکل مورد نظر را به وجود می‌آورند، سپس بخش‌هایی از کار را برای میناسازی و قلمزنی آماده می‌کند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول