اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور استان‌های اداره‌کل مطبوعات وزارت ارشاد:

خبرنگاران سایت‌ها بیمه می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیر امور استان‌های اداره‌کل مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تمام سایت‌های خبری فعال در کشور شناسنامه‌دار شده و خبرنگاران آنها بیمه می‌شوند.

خبرنگاران سایت‌ها بیمه می‌شوند
علیرضا چرخابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دزفول اظهار کرد: تمام سایت‌های خبری فعال در کشور شناسنامه‌دار شده و خبرنگاران آنها بیمه می‌شوند.
وی گفت: ظرف دو هفته درخواست صدور مجوز، فعالیت سایت‌ها بررسی و برای این گروه مجوز فعالیت برخط صادر می‌شود.
وی افزود: سایت‌ها وقتی شناسنامه‌دار می‌شوند که خبرنگاران فرم اطلاعات مربوط به مشخصات فنی سایت، اطلاعات میزبانی، اسامی اعضای شورای سردبیری و سوابقشان را به همراه مشخصات کامل مدیر مسئول از طریق مراجعه به نشانی الکترونیک Samandehi.ir پر کرده و تصویر گواهی عدم ‌سوء‌پیشینه و مدرک تحصیلی مدیرمسئول را به همراه سایر مدارک به ستاد ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی ایران و امور خبرگزاری‌های غیردولتی ارسال کنند.
مدیر امور استان‌های اداره‌کل مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: براساس پیگیری‌های انجام شده با دفتر ریاست جمهوری، هدیه خبرنگاران تا قبل از پایان سال اهدا خواهد شد.
چرخابی افزود: معاونت مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظایف خود را در خصوص معرفی افراد واجد شرایط دریافت هدیه رئیس جمهوری به خبرنگاران انجام داده و در پیگیری‌های انجام شده دفتر رئیس جمهوری قول داده‌اند که این هدیه تا قبل از پایان سال پرداخت خواهد شد.
وی گفت: لیست افراد معرفی شده برای دریافت هدیه رئیس جمهوری شامل خبرنگارانی می‌شود که در سایت سما ثبت‌نام کرده و اطلاعات مورد نیاز را وارد کرده‌‌ باشند.
چرخابی خاطرنشان کرد: از این پس تمام امور مربوط به خبرنگاران اعم از بیمه، صدور کارت خبرنگاری و سایر موارد دیگر از طریق سایت سما انجام می‌شود.
وی با اشاره به تدوین و تهیه اساسنامه جدید خانه مطبوعات گفت: این اساسنامه به تمام استان‌های کشور برای اجرایی شدن و تشکیل خانه مطبوعات ارسال شده است.
مدیر امور استان‌های اداره‌کل مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: اساسنامه جدید از جنس مطبوعات بوده و تمام حقوق خبرنگاران در آن مدنظر قرار گرفته ضمن اینکه تا حدود زیادی این اساسنامه دغدغه‌های مطبوعات و خبرنگاران را رفع خواهد کرد.
انتهای پیام/ج20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول