اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

منحرفان خط ولایت از تشیع بیرون رفتند

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم گفت: انحراف از خط رهبری و ولایت فقیه، انحراف از تشیع است و در فتنه 88 اصحاب فتنه از تشیع بیرون رفتند و حتی اگر منکر این موضوع باشند از فاجعه چنین فهمیده می‌شود زیرا شیعه بدون ولایت شیعه نیست.

منحرفان خط ولایت از تشیع بیرون رفتند
به گزارش خبرگزاری فارس از فومن، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سائلی در یادواره سرداران و 400 شهید این شهرستان با بیان اینکه شیعه برای اعتقادات صورت نظری قائل نیست، اظهار داشت: توحید و نبوت از اصول اسلام و تشیع است و در مسائل فقهی کافر کسی است که یا خداوند را انکار کند و یا اینکه به نبوت پیامبر اسلام معتقد نباشد و در این صورت مشخص می‌شود اصل توحید و نبوت به چه اندازه محوری هستند.
عضو هیئت علمی جامعة‌المصطفی افزود: سطح رسالت، سطح امامت است و رسالت بدون التزام به مولای متقیان رسالت نیست و امکان ندارد کسی که به پیامبر(ص) معتقد نیست به مولای متقیان اعتقاد داشته باشد که تشیع با پایبندی و التزام به توحید و امامت شناخته می‌شود.
وی، توحید را مهم‌ترین اصل دین اسلام عنوان کرد و گفت: شرط توحید معتقد بودن به امامت امیر مومنان (ع) است و اگر کسی این امامت را نپذیرد توحید ندارد و معیار نیز شناخت اعتقاد فرصت‌هایی است که خداوند به بندگان خود می‌دهد و اگر خداوند به کافران مهلت می‌دهد به خاطر این نیست که آنها را دوست ‌دارد بلکه برای بیشتر شدن عذاب آنان است.
سائلی با بیان اینکه شیعه در تاریخ تنها معتقد محض به التزام عملی امامت نیست، تصریح کرد: هرگاه که این اعتقاد محض رخ داده انحرافی به وجود آمده و به طرف مذاهب انحرافی سوق پیدا کرده است.
وی با تصریح بر اینکه امامت تا عصر امام زمان (عج) استمرار یافته است، خاطر نشان کرد: در زمان غیبت کبری مدیریت وقایع به دست ولی فقیه است و در مسیر تاریخی شیعه و همه جا شیعه زیر لوای فقیه بوده و فقیه آن را اداره کرده است.
استاد حوزه علمیه قم اذعان داشت: ما توانستیم همین تفکر شیعه را به نظام جمهوری اسلامی تبدیل کرده و در مسیر تاریخی شیعه حرکت کنیم.
وی، انحراف از خط امامت و ولایت فقیه را انحراف از تشیع دانست و ابراز داشت: انحراف از خط رهبری و ولایت فقیه انحراف از شخص خاص نیست بلکه انحراف از تشیع است و در فتنه 88 اصحاب فتنه از تشیع بیرون رفتند و حتی اگر منکر این موضوع باشند از فاجعه چنین فهمیده می‌شود زیرا شیعه بدون ولایت شیعه نیست.
سائلی با ارج گذاشتن به مقام شامخ شهدا، یادآور شد: اگر می‌خواهیم خون شهیدان را پاس بداریم باید مسیر رهبری را جدی بگیریم و با جان و روح خود با ولایت زندگی کنیم و در جمع خانواده‌های خود با فرزندانمان از ولایت حرف بزنیم.
وی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم مدیون خون شهیدان نباشیم و در روز قیامت که از ما در پاسداشت خون شهیدان سئوال می‌پرسند درمانده نباشیم، پیرو ولایت فقیه باشیم و فرزندان خود را ولایی تربیت کرده و سعادت دنیا و آخرت را نصیب خود کنیم.
انتهای پیام/ش20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول