اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زاهدان:

تبدیل قدس به پایتخت رژیم صهیونیستی فاجعه تاریخی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه زاهدان گفت: سناریوی تبدیل قدس به پایتخت رژیم جعلی اسرائیل برای جامعه بشری فاجعه تاریخی، مذهبی و سیاسی است.

تبدیل قدس به پایتخت رژیم صهیونیستی فاجعه تاریخی است
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان آیت‌الله عباسعلی سلیمانی امروز در خطبه‌‌‌های نماز جمعه زاهدان در مصلای قدس اظهار داشت: تصمیم پارلمان رژیم صهیونیستی در یکپارچه قرار دادن قدس برای یهودیان و تبدیل آن به پایتخت این رژیم یک فاجعه انسانی است.
وی با بیان اینکه سناریوی تبدیل قدس به پایتخت رژیم جعلی اسرائیل نشان از تعصبات نژادی در راستای یهودی کردن قدس است، افزود: تغییر ساختار جغرافیایی قدس در شرایطی اتفاق می‌افتد که ملت‌های عرب سرگرم بحران‌های داخلی و یا در حال تغییر رژیم خود هستند. 
امام جمعه زاهدان با بیان اینکه تبدیل قدس به پایتخت رژیم اسرائیل رنگ و بوی مذهبی دارد، خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی در تلاش است که مصوبه تبدیل قدس به پایتخت را جلوه قانونی دهد.
سلیمانی گفت: رژیم صهیونیستی ابداً با یهودیان جهان همگرایی ندارد و فقط مذهب یهودی بودن را یدک می‌کشد.
وی با بیان اینکه تجاوز جدید رژیم صهیونیستی در سایه غفلت جوامع بین‌المللی اتفاق می‌افتد، افزود: مسلمانان، یهودیان و مسیحیان نسبت به این پدیده شوم اعتراض کنند تا این قانون مشروعیت پیدا نکند.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در بخشی دیگر از خطبه‌ها به حکم اعدام حسنی مبارک از سوی دادگاه مصر اشاره کرد و اظهار داشت: صدور حکم اعدام حسنی مبارک از سوی دادستان موجبات خوشحالی مردم مصر را در سطح وسیعی به دنبال داشته است.
سلیمانی تصریح کرد: صدور این حکم حساس در این برهه از زمان از سوی دادستان دادگاه مصر نشان می‌دهد که هنوز غیرت و مردانگی در دنیا وجود دارد.
وی به پیروزی اخوان‌المسلمین در انتخابات مصر اشاره و بیان کرد: نتایج انتخابات مصر بیانگر یک نوید الهی است که مردم مصر نشان دادند فراتر از مطالبات مادی، خواهان مطالبات آزادی و دینداری هستند. 
امام جمعه زاهدان سال 2011 را سال خیزش بیداری اسلامی در بین مردم منطقه و آفریقا و در دل اروپا و آمریکا دانست و گفت: جنبش وال‌استریت بیش از سه ماه است که گلوی نظام سرمایه‌داری را می‌فشارد. 
سلیمانی در ابتدای خطبه دوم با تأکید بر اینکه روز غزه به عنوان روز مقاومت مردم فلسطین در تقویم سالانه تمام کشورهای مسلمان قرار گیرد، خاطرنشان کرد: روز غزه در مجلس شورای اسلامی در سال 88 تصویب شد و مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفت و از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد و در نتیجه 29 دی ماه در کشورمان به روز غزه نامگذاری شد.
وی یادآور شد: روز غزه نماد مقاومت 22 روزه ملت فلسطین در برابر رژیم پوشالی اسرائیل است که در آن زمان مردم غزه طلسم آسیب‌ناپذیر بودن رژیم صهیونیست را شکستند.
امام جمعه زاهدان تأکید کرد: وزارت خارجه کشورمان قانون نامگذاری روز غزه در تقویم سالانه کشورهای مسلمان را به سازمان کنفرانس اسلامی ارائه دهد تا با تلاش و رایزنی ایران این قانون به تصویب همه‌جامعه اسلامی برسد تا 18 ژانویه در تقویم میلادی به نام روز غزه نامگذاری شود.
سلیمانی در خطبه نخست به فرا رسیدن اربعین امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: اربعین سرور و سالار شهیدان حائز اهمیت است و در خود اسرار فراوان دارد و زیارت امام حسین (ع) مردانگی، جوانمردی و شهامت و غیرت دینی را به مشام انسان می‌رساند.
انتهای پیام/آ10/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول