اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت تهران ـ1:

تائید مسئولان فقط به خاطر مقام معظم رهبری است

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اصل برای ما ولایت فقیه و مقام معظم رهبری است و تائید مسئولان از جانب ما فقط به خاطر مقام معظم رهبری است.

تائید مسئولان فقط به خاطر مقام معظم رهبری است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سیداحمد خاتمی پیش از ظهر امروز در همایش ائمه جماعات مساجد استان قم که در مجتمع شهید آوینی استان قم برگزار شد، اظهار کرد: ائمه جماعات به عنوان سفیران نور و هدایت در این همایش حضور دارند.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس روایتی از امیرمومنان(ع) و پیامبر اکرم(ص) مسجد باید هشت کارکرد داشته باشد تا آن مسجد به عنوان مسجد نمونه نام‌گذاری شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برخی کارکردهای مسجد گفت: مسجد باید کانون تجمع برادران دینی باشد و امروز مصداق برادران دینی بسیجیان و حزب‌اللهی‌ها هستند و مسجدی موفق است که محل جذب متدینین باشد.
وی خاطرنشان کرد: باید به این نکته توجه داشت که هرچه داریم از امام، انقلاب و هدایت‌های مقام معظم رهبری است.
خاتمی با بیان اینکه مساجد باید کانون رشد علمی باشد، گفت: مساجد باید کانون علم زیبا، لطیف و ارزشمند باشد و اکنون مشاهده می‌شود که کتابخانه‌هایی در مساجد راه‌اندازی و کتاب‌های دانشگاهی را برای مطالعه جوانان در آنها نگهداری می‌کنند.
وی تاکید کرد: جوانی که در مسجد مطالعه کرده و به اقامه نماز می‌پردازد بیمه است و اگر دکتر و مهندس شود متدین است، بنابراین باید بستری فراهم شود تا جوانان برای رشد علمی از مسجد بهره‌مند شوند.
امام جمعه تهران عنوان کرد: مسجد باید کانون تقویت مبانی اعتقادی باشد و امروز هزاران سایت ضدخدا، ضد پیامبر و ضد مهدویت به صحنه آمدند و به صورت مستمر به بمباران می‌پردازند ولی رسالت اصلی ما مرزبانی است.
وی خاطرنشان کرد: مسائلی برای ما بدیهی است ولی آن مطلب ممکن است برای نوجوان بدیهی نباشد، بنابراین باید در عرصه تقویت مبانی تشیع و اصل امامت گام برداشت.
خاتمی ادامه داد: مقام معظم رهبری در سخنی فرمودند «برای خطیبان تکلیف است به طور مکرر برای جوانان حدیث غدیر را بیان کنند، چراکه این حدیث شناسنامه شیعه است».
وی تاکید کرد: بحث توسل، شفاعت، زیارت و توکل و بسیاری از مباحثی که وهابی‌ها بر آن تکیه می‌کنند باید در مساجد به طور منطقی مطرح شود و مطرح کردن مباحث به صورت منطقی هیچ منافاتی با تقریب ندارد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: همه مباحثی که تاکنون شیعه دفاع کرده به طور مجدد مورد تهاجم است و جزوه‌هایی که در ایام حج توزیع می‌کنند شبهات کهنه‌ای بوده که به طور مجدد بازسازی شده و مطرح می‌کنند.
وی دعا و توسل را از دیگر کارکردهای مسجد ذکر کرد و افزود: از رهگذر دعا، توسل و اشک و انابه رحمت خداوند به سوی مردم سرازیر می‌شود.
خاتمی تصریح کرد: باید به جلسات گرم معنوی بها داده و سعی کنیم دعای کمیل جذاب قرائت شود؛ مداح‌های حزب‌اللهی و بسیجی بومی که از آهنگ‌های بیگانه استفاده نمی‌کنند نمک مجالس هستند و سبب جذب افراد می‌شوند.
وی عنوان کرد: برخی اوقات قرائت یک دعای توسل و کمیل تاثیر 40 کلاس اعتقادی را دارد و دعا و توسل را باید به عنوان گوهر بدانیم.
عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: مساجد باید کانون جلوگیری از انحراف باشند و امام جماعت باید انحرافات اعتقادی و سیاسی و کلیات دوستان ناب را بیان کنند.
وی بیان کرد: مساجد مکان افشاگری درباره جریان سیاه فتنه است و اگر فتنه و فتنه‌گران در مسجد برای متدینان معرفی نشوند، بدخواهان آنها را می‌دزدند.
خاتمی با اشاره به شیوه ائمه برای مبارزه با انحراف گفت: بیان کلیات یکی از موارد بوده ولی ائمه به کلیات اکتفا نمی‌کردند و فرقه‌های منحرف را نام می‌بردند.
وی ادامه داد: امام صادق(ع) در کلامی فرقه «مرجئه» را ذکر کرده و بیان می‌کنند که جوانان از غلات و منحرفان بپرهیزند و گاهی اسم اشخاص منحرف را می‌بردند.
عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: مقام معظم رهبری از سال 88 تا کنون بیش از 80 بار کلمه فتنه را بیان کردند و این حسرت به دل ما است که برخی عالمان و پیشنمازان یک بار کلمه فتنه را به زبان بیاورند.
وی خاطرنشان کرد: ولایت فقیه برای ما اصل بوده و محور مقام معظم رهبری است و تائید ما از مسئولان فقط به خاطر مقام معظم رهبری است نه کس دیگر.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول