اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعتبار 12 میلیارد ریال

سامانه نوین ایستگاه راداری بخش جبالبارز جیرفت نصب شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان گفت: نیروهای نخبه ایرانی با صرف اعتبار 12 میلیارد ریال، سامانه نوین ایستگاه راداری بخش جبالبارز جیرفت را با بهره‌گیری از دانش ایرانی و بومی ساخته‌ و آن را نصب کرده‌اند.

سامانه نوین ایستگاه راداری بخش جبالبارز جیرفت نصب شد
تیمور امیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: با بهره‌گیری از دانش ایرانی و با وجود تحریم‌های همه‌جانبه استکبار جهانی، سامانه نوین ایستگاه راداری در بخش جبالبارز از توابع شهرستان جیرفت ساخته شده است.
وی با اشاره به اینکه تهیه این دستگاه در انحصار چند کشور در جهان است، افزود: اکنون این سامانه به دست توانای متخصصان پژوهشکده دانشگاه اصفهان و همراهی متخصصان اداره ارتباطات و ناوبری شرکت فرودگاه‌های کشور احداث و  افتتاح می‌شود.
امیری تصریح کرد: در گذشته ساخت این دستگاه در انحصار چند کشور از جمله آمریکا، ایتالیا، فرانسه و آلمان بود که هزینه تهیه، نصب و راه‌اندازی نمونه خارجی این سیستم حدود چند میلیارد دلار است.
وی خاطرنشان کرد: نیروهای نخبه ایرانی با صرف اعتبار 12 میلیارد ریال سامانه نوین ایستگاه راداری بخش جبالبارز جیرفت را با بهره‌گیری از دانش ایرانی و بومی ساخته‌ و اکنون آن را نصب کرده‌اند.
مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان بیان داشت: این سامانه خدمات عملیات راهبری راداری به پروازهای داخلی، بین‌المللی و حواشی استان را تا شعاع 450 کیلومتری ارائه می‌دهد.
امیری عنوان کرد: این سامانه در منطقه‌ای صعب‌العبور نصب شده و حتی بهتر از نمونه‌های خارجی آن خدمات ارائه می‌‌کند.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول