اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف مازندران خبر داد

وجود 1260 مزار امامزاده در مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران گفت: یک هزار و 262 مزار امامزاده در استان مازندران وجود داشته که آرامگاه تعداد زیادی از آنها در بخش لاریجان قرار دارد.

وجود 1260 مزار امامزاده در مازندران
به گزارش خبرگزاری فارس از بخش لاریجان آمل، حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی صبح امروز در آیین هفته وقف و بهره‌برداری از پل و جاده امامزاده محمد قریشی شهر گزنک لاریجان اظهار داشت: آنچه که برای همیشه در دنیا باعث ماندگاری و بقای انسان می‌شود باقیات و صالحات است.
وی تصریح کرد: وقف بهترین توشه و ذخیره انسان برای آخرت است که با توجه به فرهنگ‌سازی که انجام شده روز به روز شاهد پیشرفت موقوفات خواهیم بود.
سهرابی با اشاره به اینکه منطقه لاریجان یکی از مستعدترین مناطق مازندران است که توانسته چهره‌های بزرگ سیاسی، علمی، فقهی و فلسفی فراوانی را تحویل جامعه دهد، بیان داشت: برادران آملی لاریجانی در راس قوای مقننه و قضاییه کشور در این منطقه پرورش یافته‌اند و از افتخارات کشور محسوب می‌شوند.
وی افزود: هم‌اکنون آیت‌الله علامه حسن‌زاده و آیت‌الله جوادی آملی از بزرگ‌ترین مراجع و فقهای جهان اسلام بوده که همه مردم در حال بهره‌گیری از منابع درسی، درجه علمی و فقهی آنها هستند.
سهرابی با اعلام اینکه تبدیل امامزادگان به مراکز و قطب فرهنگی از مهم‌ترین اهداف ما در مازندران است، اظهار داشت: باید بر اساس منویات مقام معظم رهبری امامزاده‌های ما به قطب فرهنگی تبدیل شوند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با اشاره به اینکه بخش لاریجان آمل مظلوم واقع نشده است، گفت: این منطقه از افتخارات گذشته، حال و آینده شمال کشور است.
سهرابی با اشاره به جاذبه‌های متنوع لاریجان عنوان کرد: لاریجان از لحاظ فرهنگی در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد، وجود آثار باستانی بی‌شمار، میراث فرهنگی، زیارتگاه‌ها و اماکن مذهبی و تفریحی از زمینه‌های متعدد پیشرفت این منطقه است که حتی می‌توان در آن دست به کارهای فرهنگی، نمایشگاهی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای کار در امور فرهنگی زد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با اعلام اینکه لاریجان جایگاه سوم موقوفات مازندران را در اختیار دارد، ابراز داشت: یک هزار و 262 مزار امامزاده در استان مازندران وجود دارد که آرامگاه تعداد زیادی از آنها در بخش لاریجان قرار دارد.
وی حفظ موقوفه را از دیگر اهداف این اداره‌کل برشمرد و بیان داشت: بحث احیای موقوفه با مشارکت‌های مردمی همراه باشد.
سهرابی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از امامزاده‌های استان احیا و بازسازی شدند، از در دست اقدام بودن بازسازی تعداد زیادی از امامزاده‌های مازندران در ماه‌های پایانی سال جاری و در طول سال 1391 خبر داد.
انتهای پیام/ح20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول