اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های خراسان شمالی خبر داد

افزایش 2 برابری مراجعه به کتابخانه‌های خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی گفت: سرانه مراجعه به کتابخانه‌های عمومی این استان قریب به 2 برابر افزایش داشته است.

افزایش 2 برابری مراجعه به کتابخانه‌های خراسان شمالی
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، علی رحیمی از رشد 49 درصدی تعداد مراجعه به کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد.
وی افزود: سرانه مراجعان به کتابخانه‌های عمومی استان از 56/54 مورد به ازای هر 100 نفر جمعیت در 9 ماهه نخست سال گذشته، به 25/81 مورد طی 9 ماه نخست سال جاری افزایش یافت.
رحیمی تصریح کرد: تعداد موارد مراجعه به کتابخانه‌های عمومی استان در 9 ماه نخست سال گذشته 457 هزار و 643 مورد بود که امسال این تعداد به 681 هزار و 487 مورد رسید.
وی اظهار کرد: در کتابخانه‌های عمومی استان بیشترین درصد رشد سرانه تعداد مراجعه به کتابخانه‌های عمومی شهرستان مانه و سملقان با 123 درصد رشد اختصاص دارد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی عنوان کرد: تعداد مراجعه به کتابخانه‌های عمومی شهرستان مانه و سملقان در 9 ماهه نخست سال گذشته تعداد 37 هزار و 75 مورد بود که این تعداد در 9 ماهه نخست سال جاری به 82 هزار و 873 مورد افزایش یافته است.
وی خاطرنشان کرد: سرانه کتاب در کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی در یک سال اخیر 53 درصد رشد داشته است.
رحیمی اظهار کرد: سرانه کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان به ازای هر 100 نفر جمعیت تا پایان آذر ماه سال گذشته 78/37 نسخه بود که این تعداد تا پایان آذر ماه امسال به 92/57 نسخه رسیده است.
وی اضافه کرد: تعداد کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان تا پایان آذر ماه سال گذشته تعداد 306 هزار و 590 نسخه بوده که در آذر ماه سال جاری این تعداد به 470 هزار و 93 نسخه رسیده است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: بیشترین رشد سرانه کتاب به مانه و سملقان به 95 درصد رشد اختصاص دارد.
وی خاطرنشان کرد: تعداد کتاب در کتابخانه‌های عمومی شهرستان مانه و سملقان تا پایان آذر ماه سال گذشته 27 هزار و 387 نسخه بود که این تعداد در پایان آذر ماه امسال به 53 هزار و 440 نسخه کتاب رسیده است.
انتهای پیام/ج30/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول