اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل امور کتابخانه‌های کشور:

نرم‌افزار جدید مدیریت کتابخانه‌ها آماده‌‌سازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کل امور کتابخانه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: نرم‌افزار جدید مدیریت کتابخانه‌ها در دست آماده‌سازی است.

نرم‌افزار جدید مدیریت کتابخانه‌ها آماده‌‌سازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، ابراهیم شمشیری در نشست مشترک رؤسای شهرستان‌ها و مسئولین کتابخانه‌های عمومی استان اظهار داشت: امیدواریم هر چه سریع‌تر نرم‌افزار جدید مدیریت کتابخانه‌ها فراهم و در دسترس کتابداران کتابخانه‌ها قرار گیرد.

وی افزود: در این نرم‌افزار حجم بالای کار آماده‌سازی و فرآیند کتابداری کاهش پیدا کرده و همچنین بخش فهرستگان مشترک نیز در آن لحاظ شده است.

شمشیری همچنین از فعالیت 2 هزار و 776 باب کتابخانه در کشور خبر داد و گفت: کتابداران تنها به عنوان یک مسئول به این مقوله نپردازند بلکه کارها را در حوزه معرفی کتاب، سیر مطالعاتی، فعالیت‌های فرهنگی حوزه کتاب فراتر از مسئولیت کاری خود دنبال کنند.

وی با اشاره به اقدامات این نهاد در خصوص فراهم‌آوری "هزار کتاب برتر" اظهار داشت: در این خصوص از افراد متخصص و کارشناس در گردآوری منابع در حوزه‌های متنوع بهره گرفته‌ایم و سعی شده در این مجموعه از 100 حوزه مختلف و در هر حوزه 10 کتاب برتر را معرفی کنیم.

مدیر کل امور کتابخانه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تصریح کرد: با گردآوری این مجموعه، کتابداران می‌توانند در هر حوزه‌ای که مراجعه کننده نیاز به معرفی کتاب داشته باشد در کمترین زمان و با اطمینان از انتخاب کارشناسی شده به معرفی منابع بپردازند.

وی همچنین به دیگر خدمات کتابخانه‌ها از جمله "کتاب من"، نمایه نشریات، قفسه نشریات و مسابقات و فعالیت‌های فرهنگی اشاره کرد و افزود: فلسفه وجودی سامانه"کتاب من"، تکریم ارباب رجوع است که باید بر اساس نظر و سلیقه مراجعین در کتابخانه‌ها انجام ‌شود و تبلیغ این فعالیت بر عهده مسئولان کتابخانه‌ها و کتابداران است.

وی همچنین با اشاره به آیین‌نامه‌های بخش کودک در کتابخانه‌ها تصریح کرد: نیاز به بخش کودکان را باید جدی بگیریم و لازم است تا حد امکان فضاهای مناسبی به این بخش اختصاص داده شود.

شمشیری یکی از نقاط قوت در کتابخانه‌های عمومی استان خراسان شمالی را تهیه بارکد خوان برای امانت و عضویت عنوان کرد و گفت: وضعیت امانت کتابخانه‌های عمومی در شهرستان‌های خراسان شمالی بیش از حد انتظار بوده و این بدان معناست که کتابخانه‌های عمومی سطح شهرستان‌ها توانسته‌اند جایگاه خود را به عنوان مراکز فرهنگی حفظ کرده و نقشی را که بر عهده دارند به درستی ایفا کنند. 

مدیر کل  امور کتابخانه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سفر به خراسان شمالی از 50 کتابخانه عمومی نهادی و مشارکتی استان بازدید به عمل آورد.

انتهای پیام/غ30/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول