اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی خبر داد

تحقق 48 درصدی مصوبات سفر ریاست جمهوری

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: 48 درصد مصوبات دور سوم سفر ریاست جمهوری در آذربایجان غربی تحقق یافته است.

تحقق 48 درصدی مصوبات سفر ریاست جمهوری
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه به نقل از استانداری آذربایجان غربی، سیدجواد محمودی اظهار داشت: در سه دوره سفر هیئت دولت به استان 651 طرح مصوب شده که تاکنون 94 درصد مصوبات دور نخست ، 77 درصد از مصوبات دور دوم و 48 درصد از مصوبات دور سوم محقق شده است و برای اجرای این طرح‌های تاکنون بیش از 31 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.
وی افزود: با این میزان سرمایه‌گذاری 137 پروژه از دور نخست، 75 پروژه دور دوم و 20 پروژه از مصوبات دور سوم اجرایی شده‌اند.
محمودی با بیان اینکه مصوبه‌های هیئت دولت در راستای اسناد توسعه‌ای و نیازهای منطقه‌ای تدوین شده گفت: حجم اعتبارات ریالی و تسهیلات بانکی به همراه سایر منابع سرمایه‌ای پیش‌بینی شده در مصوبات استانی بیش از 140 هزار میلیارد ریال است که با اجرایی شدن آنها در آینده نزدیک شاهد رشد و توسعه استان در حوزه‌های مختلف خواهیم بود.
قائم مقام جانشین شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در ارتباط با خسارات ناشی حوادث غیر مترقبه در استان تصریح کرد: به طور متوسط سالانه بیش از 2 هزار میلیارد ریال از طریق حوادث طبیعی به بخش‌های مختلف در استان خسارت وارد می‌شود که برابر با اعتبارات عمرانی یکسال استان است.
محمودی سیل، خشکسالی و تگرگ را عمده حوادث پیش‌بینی نشده در استان اعلام کرد و افزود: در همین راستا سالانه 30 درصد بودجه عمرانی استان در قالب اعتبارات ملی و استانی برای مقابله با حوادث و جبران خسارات هزینه می‌شود.
وی اضافه کرد: امسال نیز در دو مرحله 500 میلیارد ریال در قالب اعتبارات ویژه این بخش اختصاص یافته که در چهار محور پیشگیری، آمادگی و مقابله و بازسازی هزینه شده است.
این مسئول طرح‌های نجات‌بخشی دریاچه ارومیه، نظیر لایروبی نهرها و مصب رودخانه‌های منتهی به دریاچه، بارورسازی ابرها، تکمیل سالن‌های چند منظوره، احداث پایگاه‌های امداد و نجات، تجهیز شهرداری‌ها به ماشین آلات اطفاء حریق و تجهیزات ناوبری فرودگاه ارومیه به همراه اجرای طرح‌های جداسازی آب خام شهری و انتقال خانوارهای زیرکوهی ماکو را از جمله پروژه‌های اجرایی از محل این اعتبارات عنوان کرد.
وی با بیان اینکه طرح مسکن مهر به لحاظ گستردگی در تاریخ کشور بی‌سابقه بوده است گفت: هم اکنون حدود 34 هزار واحد مسکونی در قالب تعاونی‌های مسکن مهر، گروه‌های چند خانواری و خود مالکان در حال ساخت است که برای احداث این واحدها تاکنون بیش از 3 هزار و 100 میلیارد ریال اعتبار تزریق شده است.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی متوسط پیشرفت طرح‌های مسکن مهر استان را بیش از 50 درصد اعلام و خاطرنشان کرد: روند پیشرفت این طرح در استان در شرایط قابل قبولی است و عمده مشکلات موجود ناشی از اضافه زیربنا و ضعف در مدیریت تعاونی‌ها است.
انتهای پیام/ر30/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول